Anfall igen ..

Igår var allt lugnt och fridfullt anfallsmässigt med Linn. Hon repade sig fort efter det stora anfall som hon hade i måndags. I och med att hon är fullt frisk i övigt så har man så svårt att tro att hon kan bli så megadålig helt plötsligt. Finns absolut inga som helst förvarningar!! Kommer nog ta en tid tills man vänjer sig vid det om man nu gör det alls?! I morse vaknade hon tidigt (05,00) men pigg och glad. Gosade runt i sängen och upprepade sitt nya ord "hej" Hon är så söt när hon säger det. "hej" Efter en halvtimma gick jag upp med henne och då tyckte jag att hon hade en ryckning i högerarmen och jag sade det till Christian. Nu förstår jag att det var det för vi var bara uppe i fem minuter sedan låg hon på golvet och krampade i högerarmen. Gav stesolid direkt men det spred sig även till benet. Talet försvann också men hon var ändå med oss. Efter 12 minuter ungerfär så släppte det i armen men benet höll i sig ganska länge. Det släppte helt först efter 25 minuter. Kan kan ju fråga sig varför jag inte ringde ambulans?? Men när krampen i armen släppte var Linn som vanligt, pratade och grejade med leksaker som jag tog fram, det var bara benet som krampen hängde kvar i. På något sätt så vet jag när jag måste tillkalla hjälp och inte.. Nu sover hon gott i vagnen bredvid mig i tv-rummet. Tempade henne också och hon hade 38 så hon har fått febernedsättande också.... Tänker ringa sjukhuset sedan och informera för jag vet att hennes läkare går på semester idag.. Usch, jag vill verkligen inte att det ska starta upp igen med anfall. Ska försöka ägna mig lite åt grabbarna idag, bakning står på schemat. Liam och Tim kommer i em och blir här över midsommar, som vi som vanligt firar med Nadja och hennes familj. Liam fyller 8 år i helgen så på lördag blir det kalas för han :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!