Utkast: Juni 24, 2011

Så har Linn spenderat ytterliggare en natt på IVA. Vi åkte in igår kväll efter ett stort anfall som inte ville ge med sig. Denna gång var det vänster sida som Krampade. Det tog läkarna 1,5 timme att få bort anfallet. 2 * 5mg diazepam och 2 * 1 mg midazolam. Hon hade lite temp, 38,5, så det var säkert den utlösande faktorn. Fick naturligtvis febernedsättande. Linn lades in på avd 325 och när hon somnade för natten kändes hon inte febrig. Runt kl. 24 (tror jag, har ingen koll alls på tiden) lät hon konstigt och när jag tittade på henne så hade hon ett jätte kraftigt anfall! Hela kroppen.. Jag larmade direkt på en akut knapp dom finns i rummet när det är riktigt bråttom och sköterskorna kom springande. De gav 1mg midazolam till men det hjälpte inte kram de fick igen söva henne med pento. Det är så otroligt tufft att se sitt barn ligga och kämpa med alla krafter som finns. Just nu tycker jag mycket illa om hennes epilepsi. Linn hade 40 graders feber så det är ju det som utlöser dessa fruktansvärda kramper. De är kraftiga och svåra att bryta. Hon har legat med midazolam dropp hela natten. Har även fått antibiotika. Idag är hon trött.. Hat bara varit vaken en kort stund. Jag fick ett underbart leende ifrån henne. Och hon satt i min famn en stund innan hon somnade igen. Hon sover fortfarande nu. Dessa 3 stora anfall under detta dygn plus all läkemedel har tagit styggt på min lilla tjej.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!