FREDAG..

Borde känna lycka att det är fredag men idag är allt bara tungt. Vaknade kl 5,30 i morse av att Linn hade ett stort anfall. Satt i svalget igen och hon låg på rygg! Vände henne snabbt så all saliv kunde rinna ur munnen ist. Sprang och hämtade stesoliden och anfallet var hävt på 8 minuter. Frågan är bara hur länge hon har legat innan jag vaknade.. Efteråt var hon så trött så jag visste inte om hon hade kommit tillbaks helt el om hon var medvetslös. Fick nypa henne i skinnet för att få reaktion. Hon piggnade till efter nån timme. Ringde sjukhuset och beklagade mig. Orkar verkligen inte ha det så här längre. Mitt hjärta! Tove, Linns läkare ringde mig sedan med positiva, trodde jag, besked. Hon ville sätta in Iktroviril över helgen på Linn. Ges i några droppar bara. Det var det läkemedlet som hävde hennes status epilepticus. Men sedan blev det inte så...... Då Tove är forskningsledig kan hon inte slriva recept och läkaren på östra ville inte utan vi skulle få det om vi kom in akut. *depp* Meeeeeen jag ringde Tove så nu har det löst sig! Vi får iktroviril över helgen. Känns bra, kan ändå ge stesolid om så skulle behövas. Min lilla Lukas har ett hjärta av guld <3 Redan i morse när han vaknade så började han planera en överraskning till Hampus, Liam och Tim. (de kommer denna helg :) När han kom hem från skolan så sprang han upp till Furulund med en tia och köpte lite godisar till alla! Sötunge! När han kom hem hade han även köpt till mig och Christian. Vilket hjärta han har den grabben!! Liam och Tim kom hem idag. Alltid lika kul att träffa mysgrabbarna. Linn fick några mindre anfall under em. Det gick bra att ge henne den nya medicinen. 1 droppe ska hon ha morgon och kväll i 5 dagar för att sedan öka upp till 3 droppar per dag. Får se om den hjälper något. Anfallen idag slutade på: Ett stort på morgonen som fick hävas med stesolid och sedan 5 st till under em. Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!