En härlig helg!

Vi har haft en riktigt mysig helg! I lördags promenerade vi allihopa upp till kåsjön för invigningen av den nya stranden. Där var massa aktiviteter för barnen och allt var gratis så de sprang runt och provade på det mesta! Till min lycka fick man även prova på optimistjolle och Lukas testade och faktiskt gillade det :) Så nu är han anmäld till nybörjarkurs och börjar antingen nu i Juni eller i Augusti. Kul!! På kvällen fick jag lite tråkiga nyheter :( Har ju fått kontakt med en tjej via Epilepsiforumet som har en dotter som också har epilepsi med ganska mycket anfall. Hon har varit anfallsfri i ca 5-6 veckor men spenderade nu tiden på IVA sedan torsdag kvällen med Midazolam dropp. Hon hade fått ett anfall som inte gick att bryta med stesolid och kramperna hade fortsatt att avlösa varandra. Usch, det är ju det som är det lömska med denna sjukdom. Den bara kommer, från en blixt från en klarblå himmel!! Tänker på dig lilla A. All styrka och kärlek till dig, din bror, mamma och pappa <3. I söndags hade Lukas turen att få följa med en kompis och hans föräldrar till Liseberg. Lukas hjälpte han när han skadade sig illa i ett brunnslock och för att visa deras tacksamhet så bjöd de med han på Liseberg! Han hade en jätterolig dag och vann dessutom stjärnvinsten i PLOPP! Min lilla mamma var som vanligt här igår och hjälpte mig med barnen. Det är alltid lika mysigt när hon är här.... Idag ringde sjukgymnasten och Linn ska dit om en dryg vecka. Känns skönt att gå igenom hennes lilla kropp och utveckling så slipper jag kanske oroa mig så mycket. Linn har fortfarande inga anfall. Har nu varit anfallsfri i 10 dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!