Samtal från Tove.

Tove ringde mig idag. Det är nu konstaterat att det är med 100% epilepsi Linn har. Som det ser ut så startar anfallen i frontalloben och hennes vänstra sida är mer påverkad. EEG´t stärker också Toves tankar om att det är ett ärr eller en mindre missbildning i hjärnan som är orsaken till epilepsin. Det betyder också att det är därför att den är svårbehandlad...... Men vi ska fixa detta! Det är jag helt säker på!!! Nästa onsdag, om en och en halv vecka ska Tove på en kirurgkonferans där de kommer att ta upp Linn. Tove vill göra en mrt ganska snart för att gå på djupet där den ev ärrbildningen sitter. Det är vad som är planen just nu. Vi väntar ff in de genetiska proverna innan vi gör ngn medicinändring. Tove är positiv och det är även vi. Linn kommer att bli bättre! Samtalet med Tove kändes ok. Blandade känslor är det. Men som sagt, jag är helt säker på att Linn kommer ha det mycket lindrigare med sin EP i framtiden. Hampus och Lukas har åkt till Mikael idag. Jag hoppas de får en riktigt mysig helg där. Vet att de ska fira Lukas i morgon :) Han fyller nämligen 8 år på måndag. Linn's anfall idag slutade på 13 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!