Samtal med Tove.

Känner mig lite dämpad efter samtalet med Tove idag. Vet inte varför faktiskt. Det blir ingen MR röntgen förrän Linn är ca 18 månader. Bilderna kommer inte bli bättre nu. Hennes hjärna måste få växa lite till. Vi får hålla oss flytande med medicinering fram till dess. Kanske är det därför jag känner som jag gör. Att det inte kommer hända något på ett halvår. Men nu fick hon ju Topimax igår och kanske kanske hon faktiskt svarar bra på den! Linn kommer bli kallad till en neuro-psykolog och en sjukgymnast nu, förhoppningsvis innan sommaren. De ska utreda så att hon ligger i fas utvecklingsmässigt. Tove tror inte att utvecklingen kommer avta men hon vill säkra den nu IFALL ATT den skulle avta. Känns skrämmande. Men som jag sagt innan så är Linn en enormt stark själ som kommer fixa detta! Iövrigt pratade vi bara om situationen, hur vi ska hanka oss fram. Om de kan göra något mer för övriga familjen. Men jag är nöjd. Vi har psykologen som killarna går till. Lukas var där idag. Jag hoppas och tror att det hjälper han. Linda, kuratorn, har även ringt mig och vill att jag kommer till henne så det kommer jag nog göra. I övrigt har det varit lugnt anfalssmässigt för Linn. Två lugna dagar nu, det känns skönt! Anfall idag slutde med 1 st :) (otroligt men sant!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!