Fortfarande anfall!!!

Linn somnade vid 9,30 i morse. Jag tog för givet att hon var trött efter stesoliden. Det enda jag tyckte var konstigt var att hon inte pratade....

Efter en timma lät hon konstigt och jag tog upp henne och då var hon inte sig själv. Helt frånvarande. Så jag larmade SOS. Jag fick ingen kontakt med henne men hon rörde armar och ben. Precis som om att hon inte visste hur man komunicerade. En tom blick hade hon.

Väl på sjukhuset satte de nål,vilket hon inte reagerade. de undersökte henne och de såg ju också att det var ett pågående anfall. Efter en stund började hon krampa i och runt munnen.

De gav ett läkemedel som heter kloralhydrat. Kramplösande tydligen, ska googla senare. Sedan fick hon stesolid intravenöst.

Sakta men säkert avtog anfallet och skruttan kom tillbaka till oss <3

Vi valde att åka hem idag då hon inte hade någon temp.

Jag avskyr den här vidriga sjukdomen!

Nu hoppas jag på en lugn helg.


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan inte annat än hålla med dig, det är en vidrig sjukdom. Hoppas helgen blir lugn.

Kram

2011-11-25 @ 13:38:08
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!