Linn´s mediciner

Beställde några av Linn´s mediciner idag. Topimax, Keppra och Diazepam. 2700kr skulle det kosta!! Har ju högkosnadskort så denna gången blir det 0kr men fy fabian vad dyr hennes läkemedel är!! Jag kan inte förstå varför inte antileptika är gratis?? De är ju ett MÅSTE för henne. Diabetiker har ju sin medicin fri, eller?

Idag åker Liam och Tim hem. Det kommer bli tomt, har verkligen varit kul att de har varit här så länge!

Hampus och Lukas åker till sin pappa i morgon så det kommer verkligen bli tomt! Från fem barn till ett :) Helgen kommer bli lugn och skön, har inte planerat någonting!

Har precis stått och stekt 715 (känns det som) pannkakor till lunch som jag strax ska servera till grabbarna och själv ska jag ta mig en latte i lugn och ro medans lillskruttan sover :)


Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej hopp

Tyvärr är kostar medicin "lika" för alla spelar ingen roll vad för sjukdom du har och/eller att den är livsnödvändig.. Det är mycket tragiskt att det är så då många är så beroende av sina mediciner

Högkostnadsskyddet är typ ett "plåster-på-såren" för att du inte skall behöva betala mer än 1800 kr för receptbelagda läkemedel per år..

2011-11-03 @ 21:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!