Första inskolningsveckan klar och start av insättning av Valproat.

 
Vi har tagit oss igenom första inskolningsveckan. 9-11 har hon varit där varje dag. Idag är stängningsdag. Hon har klarat alla dagar bra, varit väldigt trött när vi gått hem kl 11. Idag märkte jag ingen trötthet alls nu när jag lade henne för middagsvilan så visst tar dagiskrafterna på henne.
 
Linn springer runt på gården när vi är ute med sin resurs. Jag har tagit ett steg tillbaka och håller mig strax bakom dem. Hon söker inte direkt någon kontakt med de övriga barnen men vid tillfälle tar hon en kompis i handen och säger *kom* eller *hej*
 
Ingen som helst blyghet visar hon. Nöjd mest hela tiden. När hon ser mig skiner hon upp och säger glatt *Hej* Då Linn är snubbligare och vingligare än friska barn så slår hon sig titt som tätt. Vid hårdare slag så vill hon till mig annars går resursen också bra.
 
Att sitta i en samling är inte poppis. Linn springer hellre omkring.. Men igår så såg jag vid ett tillfälle, när vi var inne, att hon spontant satte sig vid sitt namn.... Så jag tror hon har kopplat ihp sin lilla namnskylt med sitt namn.
 
 
 
Igår fick hon även sin första dos Orfiril Long. Tycker alltid det är jobbigt när en ny medicin ska in för det är inga roliga mediciner som våra epilepsibarn får. Tankarna snurrar om vad jag egentligen proppar i min dotter.
 
Samtidigt, om jag vänder på det, så är det helt fantastiskt vad Linn egentligen orkar med tanke på alla dessa mediciner som hon tar varje dag, flera gånger per dag till och med. Att hon inte orkar lika mycket som friska barn ÄR INTE KONSTIGT ALLS.....
 
Träffade en mamma häromdagen som frågade om Linn´s ålder. När jag svarat så berättade hon sin flickas ålder och att hon frågade för att hon jämförde sin dotters utveckling. Jag ville säga både det ena och det andra till henne, jag ville ursäkta Linn, försvara henne att hon går på tunga mediciner dagligen och har en svår neurologisk sjukdom. Men jag knep. Det var svårt men jag gjorde det. VARFÖR ska jag behöva förklara?? Jag tänker inte säga något så länge inte någon frågar och det kommer nog ingen göra för de vågar inte! Men då får de ha sina tankar och funderingar för sig själva..... För en sak är säker.. JAG HAR DEN MEST PERFEKTA DOTTERN I HELA UNIVERSUM Hon ger mig så mycket så jag svämmar över känslomässigt. Hon ger sina bröder så mycket, ja alla i hennes närhet <3
 
Min lilla prinsessa vad jag älskar henne <3<3<3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mrs Prosser (Helen)

Underbara Linn! Hon verkar tycka om dagis och resursen verkar ju bra ocksa!
Jag forstar hur du kanner nar folk vill jamfora sina barn...."men va liten hon e" far jag hora konstant...och jag orkar oftast inte forklara varfor.
Hoppas all den nya medicinen kommer att gora anfallen mer "hanteringsbara" framover.

Kram pa er alla!

2012-08-17 @ 12:32:51
Postat av: Jenni

Världens finaste bästa Linn! Hon e helt fantastisk eran prinsessa! Så mkt kärlek det verkar finnas i henne! Hoppas verkligen att det kommer fortsätta gå bra på dagis! O att dom nya medicinerna kommer funka o kanske t.o.m. göra vardagen lite lättare för er! Massa kramar till er!

2012-08-17 @ 13:43:00
Postat av: Mia

Åh blir så irriterad på folk som skall hålla på och jämföra sina barn med andras, finns inte en ända som är den andra lik, frisk eller inte!!!! Vi blev oxå "utsatta" för det och blir än idag!!! Försök blunda för det, det är dom som är osäkra!!!!
Linn är den mest fantastiska tjej som finns, hennes livsglädje, vilja att upptäcka, hennes vackra leende, underbara skratt, tindrande blå ögon!!!! Hon sprider sån glädje och ger såå mycke!!!!
Är så glad att inskolningen går eran/Linns väg!!!!
Många kramar

2012-08-17 @ 14:50:52
URL: http://trollemia.blogg.se
Postat av: Eva

Jag har en dotter som kämpat i många år med svårbehandlad epislepsi, svåra biverkningar, många anfall. Men hon kämpar på. Få barn har så mycket snubbelben i tillvaron som våra. Men igår började hon gymnasiet. Så, det går!

2012-08-17 @ 16:29:31
Postat av: Malin

Min Ebba är lång och ser äldre ut och ligger några år efter
I utvecklingen. En tuff kombination som får många att titta både
en och två gånger för mycket.

2012-08-17 @ 16:52:38
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Ann Andersson

Vilken härlig läsning Jenny <3. Känner igen dina tankar och känslor i mötet med andra föräldrar... Vi ska inte behöva förklara något överhuvudtaget! Våra barn, oavsett ålder och utveckling, är helt underbara och riktiga kämpar allihop. De berikar våra liv och är glädjespridare... De är sig själva och det är så de ska vara, kramar till dig och Christian. Hoppas vi ges möjlighet att ses snart igen... <3

2012-08-18 @ 08:17:02
URL: http://ketogenmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!