Bra dag som slutade tråkigt :(

Idag har det varit helt fantastiskt väder, lite blåsigt dock. Satte mig, när Linn sov middag, i solen med en kopp kaffe. Intill husväggen var det underbart.

Fick ordnat med frikortet till Linn idag också. Pratade med en vänlig själ via telefon som hjälpte mig. Linn har nu frikort till och med mitten på juni. Därefter får vi betala igen.

Vi var ute en stund mitt på dagen också. Lillskruttan älskar att gå ut och hon visar så tydligt vad hon vill. Kommer och tar mig i handen och hämtar sin overol <3 Älskade prinsessa <3 Det känns tryggare att vara ute nu när vi har epistatus också. Lättare att ge med alla kläder på.

Hampus och Lukas gick med två kompisar till simhallen på eftermiddagen. De var väl där i dryga två timmar.

Sebbe, min kusin kom hit idag också och tur var väl det för när Linn badade i kväll fick hon ett stort anfall, ett toniskt kloniskt anfall som vi fick bryta med epistatus. Allt gick bra men vi åkte med ambulansen ändå. Är ju som sagt inte van vid att anfallen går att häva.

Vi stannade en stund på sjukhus , mest för att se så att ingen temp var på gång och så ville jag vara säker på att jag kan ge en dos epistatus till i natt om så skulle behövas. Det kan jag men jag måste då åka in för mer får jag inte ge sedan.

När vi kom hem hade Sebbe och killarna varit och köpt popcorn och film och hade myskväll. *Tusen tack Sebbe för att du tog killarna*

Mina känslor nu är blandade. Tycker naturligtvis otroligt synd om min lilla tjej som har dessa anfall, samtidigt som det känns skönt att vi lyckats bryta dem själva... Vi är vana vid anfall som pågår i timmar ibland... Tänk om det faktiskt är på väg att bli lindrigare? Vågar inte hoppas för mycket ännu.

*Linn... Du är vår prinsessa och jag lovar att vi ska göra allt för att du ska ha precis samma förutsättningar som alla andra barn. Vi älskar dig runt hela jordklotet och tillbaks igen.*

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas ni haft en lugn natt och kan få njuta sista dagarna på killarnas sportlov.

Kram

2012-02-16 @ 08:39:39
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Har följt din blogg ett tag. Har en dotter som fick diagnosen epilepsi för drygt två månader sedan då hon var nio månader. Hon har flera anfall dagligen, dock inga större som behöver brytas men det är hjärtskärande att se ändå. Vi "går" också på drottning Silvias på Östra. Medicinerna har hittills inte haft någon större effekt. Ville bara säga att jag tycker att du verkar så otroligt positiv trots er svåra situation. Jag håller alla tummar för att lilla Linn ska få det lättare framöver.



Hälsningar från Madeleine

2012-02-16 @ 13:19:14
Postat av: Monica

Kram till söta lilla tjejen och hoppas hon kan få ha det lite lugnt nu!

2012-02-16 @ 13:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!