Christian har åkt / anfall :(

Christian han inte vara borta mer än dryga två timmar innan Linn fick anfall idag. Det var ett litet anfall som gick över av sig självt men jag blev riktigt rädd. Är inte van vid att anfallen går över... Hampus och Lukas hade nästan nyss kommit hem från sin pappa också och jag bara såg karusellen med ambulans och vem som skulle ta dem osv.

Men allt har gått bra och hon sover gott nu <3 Anfallet började när hon badade. Jag såg att hon blev frånvarande några sekunder, tänkte att det kanske var något på gång eller att hon ska börja med små frånvaroatacker. Men sedan kom ryckningarna i en arm De är typiska precis innan ett anfall börjar. En arm bara rycker till, jättekraftigt. Som en stöt, väldigt synligt. Några sådana ryck hade hon för att sedan vrida hela huvudet snett åt vänster uppåt. Hon svararde varken mig eller barnen när vi pratade med henne utan bara tittade konstigt på oss. Ungefär som, *jag hör er men jag vet inte hur man pratar eller vad jag ska göra* Detta höll i sig i kanske två-tre minuter sedan släppte det. Efteråt var hon precis som vanligt. Jag gillar inte frånvaroanfall, det är så läskigt när man försöker få kontakt med henne utan respons.

Tänk om epilepsin har ändrat sig? Att det kommer anfall som inte behövs brytas med akutmedicin? Eller är det Topimaxen?

Anders, en kompis, ringde precis när anfallet startade så hans fru kom upp till mig. Det kändes skönt att ha en till vuxen hemma. Tusen tack Mia och Anders för att ni hjälper oss! Massa kramar till er <3<3<3  Jag är så rädd för hennes anfall, även fast jag hanterar dem bra. Jag vet aldrig vart de tar vägen.

Nu sover alla mina barn och jag ska sätta mig och kolla lite tv. Jag hoppas att dessa veckor då Christian är borta på jobb kommer gå bra. 


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter nästan precis som ett av Ebbas anfall du beskriver. Jag är fortfarande efter så många år också rädd för anfallen, just av den anledningen att man inte har en aning om vad som kommer hända.

Det är länge sen vi behövde söka akutvård men respekten och rädslan verkar inte vilja släppa taget

Håller tummarna för att ni får lugna veckor.

Kram Malin

2012-02-13 @ 10:37:01
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/
Postat av: Ann Andersson

Tänker på dig och hoppas att det blir lugnt de här veckorna, och förstås sedan också, som du är själv med barnen... Förstår så väl din oro och vad skönt att du har stöd hos nära och kära... Kram Ann <3

2012-02-13 @ 18:33:37
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!