Frikort!

Att det ska vara så svårt att få ett frikort till Linn för ambulansresor! Har länge tyckt att det är konstigt att det inte finns någon maxgräns vad gäller ambulanskostnader, speciellt  i Linn´s fall där det är läkares ordination att ALLTID larma efter att ha gett kramplösande då hennes anfall nästan alltid kräver mer läkemedel och hon så otroligt lätt hamnar i andningsdepression.

Alla jag pratat med´till och med kuratorer på sjukhuset säger att man får betala alla resor själv. Men hittills 37 smbulansresor på 16 månader a´150kr . Det är väl inte det att jag inte vill betala men när jag för ca två veckor sedan ringde faktura enheten för att få mina kvitton så var det en vänlig herre som upplyste mig om att det finns ett tak på 1500kr per år i ambulanskostnader.

Det som är betalt är betalt och man får inga pengar tillbaka men jag tycker det är galet att ingen under denna tid har kunnat upplyst mig och tro mig, jag har frågat MÅNGA!

I alla fall så hjälpte han mig att räkna ut att Linn har ett frikort som gäller till den 22/6 2012. Han skulle skicka hem kvitton och jag skulle gå till närmaste vårdinrättning för att få mitt frikort.

Så gjorde jag igår men de ville inte hjälpa mig. Påstod igen att det inte ingick! Jag blev ledsen och arg. Orkar inte slåss för sådana här saker men det är ändå vår rätt. Man kan tycka att det är småsummor men det är sååå mycket merkostnader ändå när man lever med ett svårt sjukt barn i familjen.

Har så svårt för motgångar. Allt brister för mig. Men idag är en ny dag, ska ringa den hjälpsamma mannen när de öppnar och fråga hur jag ska gå tillväga.

Nog om det! Linn har mått bra de senaste dagarna och då mår vi andra också bra. Idag skiner solen så när lillskruttan har sovit färdigt så ska vi gå ut och njuta!


Kommentarer
Postat av: Lena Sundqvist

Håller med dig! Det är svårt om inte omöjligt att få rätt information och man måste orka kämpa för det man har rätt till, kämpa för att få tfp, vårdbidrag, pers ass, intyg, skolan hela vägen är det en enda kamp men ge inte upp, kämpa vidare för det är ju för det bästa i världen vi gör det <3

2012-02-15 @ 13:41:12
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Postat av: Anneli Carnefjord

Man blir så förbannad på denna okunskap som finns, hoppas verkligen ni får rätsida på detta. Skönt att höra att prinsessan har haft några lugnare dagar, så både du och hon får återhämta er och samla lite krafter. Sköt om er! Många kramar till er alla! <3

2012-02-15 @ 22:31:44
Postat av: Natasja

Måste ni betala för ambulansen??

Jösses!! Jag har åkt ambulans 2 gånger med mina barn och har inte betalat en krona!

Låter ju helt galet att ni ska behöva betala för det och att det inte går att få pengar tillbaka för det ni betalat för mycket är ju sjukt! Tycker du ska kontakta media om du orkar för att lyfta fram detta för undra hur många familjer de lurar med detta och den superdåliga informationen och att alla säger olika.



Skickar massa styrka till dig/er och hopp om en ljusare framtid.



Kram Natasja med Mino, Izabelle och Jonalie

2012-02-16 @ 23:39:49
URL: http://kampenforlivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!