Epilepsi skit!

Idag hade Lukas tid hos ögonläkaren för sin årliga kontroll av skelning. Epilepsin stoppade oss från att åka idag.
 
När jag sätter in Linn i sin bilbarnstol kommer anfallet. Kramper i hela ansiktet och hela huvudet vrids åt vänster. Jag får plockat ut henne och lagt henne i baksätet för att ge epistatus. Då anfallet inte är så kraftigt väntar jag några minuter innan jag larmar. 
 
Det varken avtar eller ökar så jag larmar. Min superhjälte Lukas springer och möter ambulans för att visa dem vägen in i parkeringshuset. Anfallet slutar tvärt innan ambulans kommer. 
 
Denna gången åkte vi inte med, Linn var sig själv efter anfallet, ingen medvetslöshet eller postictal.
 
Ytterligare ett anfall som vi har hävt själva! Det gillas skarpt! Att anfallen kommer tätare är naturligtvis inte roligt men samtidigt så, om jag får välja, så väljer jag hellre tätare anfall som vi bryter själva än anfall som kommer sällan men pågår i timmar.....
 
Så är vårat liv. Vi styrs av epilepsin. "tur" det bara var ett läkarbesök som vi missade denna gången. Mer hanterbart.
 
Kram till alla fina 💗

Kommentarer
Postat av: Diana

Så skönt att det gick bra även denna gång och vilken tur att Lucas är så duktig och modig och visade ambulansen vägen! Stor kram till er alla! 💙

2012-07-02 @ 13:34:25
Postat av: camilla

Vilken duktig och tapper son du har!!! <3
Trist m anfallet men epistatus underlättar verkligen livet.

Kramar!!

Postat av: Ann Andersson

Kramar vännen - och vad skönt att ni slapp sjukhuset och ambulansen idag. Styrka till dig/er. <3 <3 <3

2012-07-02 @ 17:53:54
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Lena Sundqvist

Kramar vännen och underbart att slippa sjukhuset.
Hoppas på många fina sommarstunder för er och stor eloge till Lucas, våra barns syskon får med sig erfarenheter i livet som inga andra kan få och det ger dem en styrka som få andra får.

2012-07-03 @ 09:38:04
URL: http://korpoga.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!