Stolt över mig själv!

Tidigare idag försökte jag mig på ett blogginlägg via mobilen men det gick inte att ladda upp. Om och om igen försökte jag men den vägrade. *Går inte att ladda upp* stod det hela tiden. Så jag struntade i det. Överskriften jag hade var *Linn mår bra och vi njuter*
 
En timma senare får Linn ett anfall. Hur ska jag tolka detta? Får vi inte njuta eller får vi inte utrycka vår glädje i att skrutt mår bra?
 
Nåväl, anfallet som hon fick, när vi dessutom var ute på några gårdar härifrån, ett toniskt kloniskt anfall (grand mal). Jag var snabb som tusan med att ge Epistatus. När hon blev blå runt munnen tog jag telefonen och ringde 112. Tre signaler gick nog fram och då ändrade jag mig och lade på luren... Hon fick tillbaka färgen och jag bestämde mig för att ha is i magen. Anfallet avtog och var över inom bara några minuter.
 
Jag är otroligt STOLT över mig själv som vågade lita på att epistatusen skulle häva anfallet. Jag ser detta som ett enormt steg för mig att hantera Linn´s anfall. Jag larmade inte, jag klarade ALLT SJÄLV. Jag hävde Linn´s anfall, såg till att hon andades fint efteråt.
 
Jag var rädd, mina ben skakade, men jag klarade det. Jag är STOLT över mig själv.....
 
Skrutt när vi gick ut. Glad över att få plaska i vattenpölar som hon älskar. 10 minuter efter denna bild är tagen ligger hon i kramper.
 
En mycket trött tjej efter kramp och epistatus. Vi var på garnnens gård så jag kunde lägga henne i deras säng. Hon var postiktal i ungefär 20-30 minuter efter anfallet. När hon vaknade till var hon ledsen och trött i drygt två timmar för att sedan bli *sig själv*igen
 
Vi har trots allt haft en underbar vecka. Varit och badat och solat i dagarna tre. Linn har klarat det bra. Vi har åkt till stranden på fm och då har hon badat en del och svalkat sig. Efter sin middagsvila har vi åkt hem och då har vi skugga på uteplatsen och vi har även låtit henne bada i sin lilla pool.
 
I onsdags tror jag att det sprakade en del eller att hon hade mycket känningar då hon var snubblig och allmänt gnällig. Ögonen hängde på henne, såg trött ut. Trodde alla gånger att ett anfall var på gång men det kom aldrig. Men säkert så hade hon en jobbig dag med mycket *sprak*
 
Vår fina underbara badprinsessa.
 
Livet är hårt och tufft men jag är otroligt stolt över att vara mamma till Linn. Vi vet ingenting om framtiden och vad den har att erbjuda. Vi lever här och nu och jag gör så gott jag kan för att Fånga Dagen <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Du SKALL vara stolt över dig själv!!!!!! Du va jätteduktig!!! Snabb som attan!!
Glömde säga det förut när Linn fick anfallet!!!
Du är sååå duktig och har kommit så långt med dig själv och Linns sjukdom/anfall!!! Bäst är du!!! Stolt vän är jag!!!
Kramar💗

Svar: Tack fina du 💗kramar,
Jenny

2012-07-28 @ 21:50:02
URL: http://trollemia.blogg.se
Postat av: Malin

Du ska vara stolt.
Linn och grabbarna kan inte ha en bättre mamma
Kram

Svar: Tack Malin ❤, kram
Jenny

2012-07-28 @ 21:58:16
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Catrin

Hej <3! Klart som F att du ska va STOLT! Du är en världsbra mamma inget annat finns att säga i ämnet! Har väntat på denna dagen då du alldelens själv tacklade o visade Linn's elaking till sjukdom vart skåpet skall stå!! Tackar ödmjukast att få vara din vän <3

Svar: Tack söta du ❤ kram,
Jenny

2012-07-28 @ 22:49:57
Postat av: Nina

Vad snabbt det kan gå. Ena stunden lek och glädje till att den andra stunden ligga i kramper och bli ett akutscenarie. Jenny du fixar det sååå bra! Underbara bilder på badtjejen! Styrka till er allihopa<3

Svar: Tack Nina ❤
Jenny

2012-07-29 @ 07:47:33
Postat av: Christina

Vilken härlig känsla det måste ge, att du vågar lita till att akutmedicinen ska stoppa anfallet och vågar hantera situationen själv! Vi tar små steg på vägen mot att våga och lita på hela tiden.
Jag känner igen det där med sprakandet, tröttheten och grinigheten hos vår Elin som blir mer än lovligt ilsken och irriterad de dagar hon klagar på mycket sprakandet och "puffar" som hon kallar det.
Jag hoppas att ni - och vi :) - får fler härliga baddagar! Kramar och tankar <3

Svar: Hoppas ni har haft en lugn, skön och framförallt krampfri sommar. Kramar,
Jenny

2012-07-29 @ 11:01:25
Postat av: Ann Andersson

Så härligt att läsa Jenny - du ska absolut vara stolt över dig själv vännen... Härligt att ni kunnat bada, så fantastiskt... Kramar och styrka att fortsätta "våga" ta kommandot över Linns epilepsi. <3

Svar: Tack Ann, det var en härlig känsla. Hoppas ni och Saga har det bra. Kram,
Jenny

2012-07-29 @ 19:51:39
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: camilla majunie

Du tänker så rätt och är så bra!
Många kramar

Svar: Tack Camilla ❤ kramar,
Jenny

2012-07-29 @ 21:49:42
Postat av: Alexandra

Du är en jätte bra mamma, och du skall verkligen vara stolt!! Fina lilla prinsessan!!!

2012-07-30 @ 21:20:31
URL: http://Minbebis.com/blogg/Alexis
Postat av: Sandra

Vilken skön känsla och jag håller med ovanstående att du ska vara stolt.
Det är svåra beslut att tvingas ställas inför som mamma (ja, för vem som helst).

Jag känner också igen "sprakandet". D blir liksom ömtålig innan kramp och lite flimrig på ögonen.

Stor kram till Er!

2012-08-03 @ 21:08:07
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!