Lugn och skön vecka

Veckan som har gått har varit lugn och skön. Solen har lyst på oss hela tiden och det är ju helt underbart.

Linn´s epilepsi är lugn. Tycker det är så konstigt att det kan vara så pass mycket anfall för att det sedan ska vara som bortblåst. Vi har ju inte justerat i mediciner något, mer än att faktiskt ta bort det sista i Fenemalet. (Den medicinen har i och för sig aldrig hjälpt Linn)

Men vi njuter och jag tycker lillskruttan är värd en lugn period nu. I vintras var det många virusar som stökade till det också. Vad gäller förskola så är det fortfarande infektionstider så vi väntar nog April ut också. Vill verkligen inte utsätta Linn för virusar nu när hon har det lugnt <3. Lilla Oliwer var förbi här förut med en rinnande näsa, efter tre dagar på förskola så blev en snorig näsa resultatet. Hoppas det stannar där!


Har så svårt att förstå hur den här sjukdomen fungerar. Tänker mycket på Kville (sommarhuset) och när vi kan vara där som en familj igen. I dagsläget vågar vi inte åka dit med Linn då det ligger en bra bit in i skogen, svårt att hitta för en ambulans och i och med att Linn´s anfall oftast inte går att bryta så vågar vi inte. Vi har kommit så långt i tankarna nu att vi faktiskt får dela på oss. Så i sommar kommer jag att vara några dagar med killarna i kville. De har ju varit där varje sommar sedan de föddes, de älskar stället liksom jag <3 Rofyllt är vad det är <3

Fick veta av Tove att Linn har haft 18!? stycken Status Epilepticus, alltså kramper som varat mer än 30 minuter. Ett livshotande tillstånd som kräver omedelbar behandling. Vidrigt är vad det är! Därav all intensiv vård.. Sedan alla andra anfall också och Linn är bara 21 månader <3

Nä fy! Blir ledsen av att tänka så... Nu har skruttan en lugn och skön period och jag hoppas den håller i sig lääääänge!!!

Nu ska jag snart köra in min sambo och tre av killarna till  Gamla Ullevi för att kolla allsvensk premiär :0) Linn, Hampus och jag åker till mormor i Mölndal och myser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!