Dålig dag!

Idag är en dålig dag med många många tankar om min prinsessas framtid. Jag kan inte låta bli att fundera. Kanske till och med jämföra lite med jämnåriga. 
 
Min Linn kan inte sjunga sånger. Hon har nyss börjat nynna lite vilket jag tycker är underbart! Min Linn pratar inte. Hon säger inte mamma och pappa. Hon har några få ord som hon använder men visar mer med kroppen vad hon vill. Hon har börjat försöka härma lite nu, vilket glädjer mig. Jag letar efter allt som visar att hennes utveckling går framåt. Och det gör den om än väldigt sakta....
 
Jag tycker att jag har blivit fråntagen så mycket tack vare sjukdomen. Jag vill att Linn ska säga mamma. Det är så löjligt egentligen men jag vill höra "mamma" Det är så mycket vi har fått avstå på grund av sjukdomen..
 
Samtidigt så har jag berikats med så mycket annat tack vare sjukdomen som många aldrig kommer förstå. 
 
På tisdag är det vaccinations dag och jag har sådan ångest för den. Och det blev ju inte bättre efter att ha läst på ett dravets forum att deras barn reagerat med kramper bara timmar efter vaccinet. MEN, jag vet att hon måste ha det och det är väl bara och göra och ta det som det kommer. Eller??  
 
Don't you worry child see heaven's got a plan for you.....💖

Kommentarer
Postat av: Ann Andersson

Jenny <3 min vän <3. Vad jag känner med dig och jag förstår så väl vad du går igenom. Men som du säger - och så tänker vi hela tiden - våra barn utvecklas men det går så mycket långsammare och de behöver så mycket mer tid. Men vi får försöka vara glada för de framsteg som vi ser så njut av de framsteg som du dock ser min vän. Du har en underbar lite tjej och du är en så stark och underbar mamma Jenny. Men du måste också tillåta dig vara ledsen och låg. Skickar dig stora kramar och mycket styrka till det du har framför dig. Hoppas vi ses snart! <3 <3 <3

Svar: Jag tänker ofta ofta på vad din man sade till mig och Christian. *Stanna tiden. Gå efter Linn's klocka* Det är så sant men ibland kommer tankarna och funderingarna smygande.. kram ❤
Jenny

2012-10-13 @ 14:28:35
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Lena Sundqvist

älskade vännen, jobbiga dagar måste vi få ha, det är de dagarna som vi landar i situationen som den är och inte som vi önskar att den vore. Utvecklingen av våra barn går långsammare än hos många andra barn och ibland går den bakåt men vi måste se det fina och det vi faktiskt vinner varje dag och jag önskar av hela mitt hjärta att ni kan få resa, vi vågade inte heller i början men med en noga upplagd resplan och en sammanfattning (kort) över situationen i bagaget så åkte vi i alla fall på en semester i sverige och efter det allt efter som vi lärt oss leva med situationen och det faktum att vi inte haft sådana status som ni har vi vågat oss ut i världen. Det viktiga vännen är inte VAD man gör utan ATT man gör ATT man lever och låter sitt barn leva trots att det inte är riskfritt, att låta din prinsessa utforska världen på sina villkor det är också att leva och med den underbara och starka familj som omger henne kan resultatet inte bli annat än bra, hur hennes vuxna liv än kommer att te sig <3 <3 <3

Svar: Du har så rätt och är så KLOK. Tack för dina ord. De stärker! Stor kram ❤
Jenny

2012-10-13 @ 16:26:53
URL: http://korpoga.webblogg.se
Postat av: Camilla

<3 De här dagarna kommer då och då, framförallt innan vaccinering för mig och i samband med tuffare perioder. Antar att man måste dippa ibland för att vara stark den större delen av tiden. Vaccin är tufft för våra dravet barn, förstår din oro!! Ökar ni ngn medicin?
Kommer tänka på linn hela tisdagen!

Kramar

Svar: Visst är det så, måste ha de tunga dagarna för att sedan komma igen! Nu med vaccinationen på gång så tänker jag mycket på N och S och på hur bra det gick nu sist! *håller tummarna* Kram!
Jenny

2012-10-13 @ 16:51:07
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/flersamhet
Postat av: Emelie, Niklas och Melwin

Linn är en alldeles underbar liten tjej, vi har inte träffat henne så mkt men de gånger vi träffat henne har vi fått se en underbar liten tjej.
Vi håller alla tummar och tår att de går bra för henne när hon ska få sin vaccination! När man läser dina inlägg känner man verkligen med och och man önskar så att man kunde göra ngt för att underlätta för Linn och för att hon ska få slippa detta.
Styrkekramar till dig och Christian och massa kramar till lilla Linn och hennes bröder...
Ni kommer finnas i våra tankar när det är dags!
Krmar i massor<3

Svar: Tack Emelie för dina fina ord, de värmer och stärker! Kram ❤
Jenny

2012-10-13 @ 23:26:30
Postat av: Mia

Älskade vän!
Förstår hur du känner, kände och gör även fortfarande ibland likadant, jämför!
Det kommer kanske ta lite tid med vissa saker , men bättre sent än aldrig. Kommer det inte så kommet det inte.
Linn är en sån underbar liten prinsessa med såå mycket att ge, är alltid lika glad när bi träffats och prinsessan fullkomligt fyller mitt hjärta med kärlek och positiv energi!!!

Lycka till på både måndag och tisdag!
Ni vet va bi finns om det är nåt!💞
Kram

Svar: Jag ler nu :) För du har så rätt. Man blir glad av tokfian Linn ❤Kram!
Jenny

2012-10-14 @ 00:36:20
Postat av: Nina

Åå Jenny! Eran resa är inte lätt. Från glädjestunder till kramper som oftast blir akuta till urakuta. lAmbulansfärder med det finaste ni har, hög puls o stress i den situationen o det har ju hänt många gånger. Livet som har stått på spel.Från mycket oro till att fånga dagen och göra allt så bra du kan. Väntan på att få veta vad epilepsin är för någon. Ni har ju varit med om så mycket denna tid.Känslorna inom er som jag kan tänka mig stundtals kaotiska. Att kunna samla i hop dem vilken styrka. Du är fantastisk vilken styrka du innehar. Att du vissa dagar känner så här och att du vissa dagar måste samla kraft o energi tillåt dig detta för hur annars kan du orka. Du ger så mycket till andra människor genom din fina blogg detta är också en enorm styrka. Jag har fått en enorm lärdom både privat och i min utbildning till barnmorska. Linn <3 lycka till i veckan.Tänker på er<3 många kramar

Svar: Tack Nina! Dina ord värmer ❤ Kram!
Jenny

2012-10-14 @ 08:49:05
Postat av: Helen

Ni underbara familj med en sån solstråle till dotter:)Linn/ni ger mig också styrka och glädje:) Ni fixar det här också. Så mycket starkare och lugnare ni är inför alla anfall. Jag håller alla tummar jag har för att det går bra på tisdag. Stor kram Helen

Svar: Tack Helen! Ja, hon är faktiskt en riktig liten solstråle. min fina Linn! Kramar och ser fram emot att snart ses!! ❤
Jenny

2012-10-14 @ 21:18:12
Postat av: Diana

Åh jenny jag kan verkligen förstå att det känns så här ibland. Såna här dagar måste få komma men glöm inte att det viktigaste är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall ! Linn är en liten glädjespridare som är så full med kärlek och man kan inte bli annat än glad, lycklig och varm i hjärtat varje gång man träffar henne. När hon ger sina små slängpussar så svämmar ju hjärtat över 💕! Hon kanske inte pratar, sjunger eller kan det som andra 2-åringar gör och kan men hon utvecklas efter sin alldeles egen lilla plan. Hon säger kanske inte mamma men Jenny hon vet så väl vem som är hennes mamma. När hon sträcker upp sina små armar emot dig så vet hon att du bara du är hennes MAMMA som alltid finns där och aldrig sviker. Ingen annan än du hade kunnat vara en bättre mamma till Linn. Hon hade inte kunnat ha en bättre familj än den hon har. Hon kom till er av en anledning. Jag hoppas så av hela mitt hjärta att det går bra på tisdag med vaccinationen. Så klart att hon måste få sprutan även om jag förstår att du tycker att du utsätter henne för fara men jag tror faran är större om hon inte får sin vaccination. Och jag finns alltid om det behövs vad det än gäller. Stora styrkekramar 💕💕💕

Svar: Dina ord värmer så mycket Diana 💖Min fina Linn, vad jag älskar henne! Tack för det fina du skriver. kram!
Jenny

2012-10-14 @ 22:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!