Tungt och smärtsamt

Natten närmar sig. Och dagen när allt startade. Dagen för två år sedan. Dagen Linn fick sitt första stora anfall. Paniken, frågorna rädslan....
 
Allt finns kvar. Även om jag kan hantera det bättre. Jag har inte blivit klokare eller visare. Men jag har fått en större inblick i vad LIVET innebär.
 
För två år sedan trodde jag att jag skulle förlora det finaste vi har. Men hon finns. Jag kan känna henne.... Men rädslan lämnar mig aldrig. Den finns hela tiden och lurar. Jag vet aldrig när anfallen slår till eller i vilken skepnad de kommer.
 
I morgon är det dop för två prinsessor. Två vackra prinsessor som jag även har fått den stora äran att bli gudmor till. Jag är stolt. Det blir en bra dag i morgon, fast det är en tun dag i själen.
 
Glömmer det aldrig. Hur krampen startade i Linns högra ben, hur jag försökte hålla fast det. Vi larmade sos. Feberkramper sa de. Håll henne i kyla.....
 
Krampen spred sig till hela kroppen. 40 minuters kramp. Ingen feber... *Mormor det kommer inte gå bra* Berättade mormor att Hampus sagt när vi åkte med ambulans.
 
Nu två år senare har Linn visat vem som bestämmer. Anfallen vill gärna ta över men Linn vinner alltid!!
 
Vi har träffat en helt underbar producent, Hans Wikkelsö. Han har fångat Linn i sin film så perfekt. Precis så som Linn är. Tårarana rullar ner för mina kinder varje gång jag ser och hör filmen/låten.
 
*Tusen TACK Hans*
 
Det finns en presentation om barnen som är med i filmen som Hans har skrivit. Det är hans egna ord och de berör djupt. Ni som känner Linn vet att varje ord stämmer .
Ni kan läsa presentationen om barnen här: http://doppio.se/blog/208
 
Och den underbart vackra gripande filmen kan ni se här: http://youtu.be/_bPAIKp_pUO
 
*Inlägget skrevs i natt men postas nu.....*
 
Linn hade ett 40 minuter långt anfall i torsdags. Jag tackar GUD att vi var hos min syster i Majorna då vi hade ett strömlöst Partille.
Tre ambulanser, varav en läkar bil. De stack henne i porten och gav midazolam. Det släppte och vi stannade hemma. Vi fortsätter vårat liv.....
 
KRAMAR TILL ALLA!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Jenny <3 så ont det gör att läsa det du skriver och jag känner så med dig. Vet ju hur det känns det du berättar. Men Linn är stark och bestämmer över sitt liv. Du är så klok Jenny, du är en underbar mamma och en fin vän <3 Kramar och styrka till dig <3 <3 <3

2012-10-27 @ 20:46:18
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Nina

Jag minns när killarna berättade om Linns kramp på telefon. Inte kunde man i sin vildaste fantasi tro att det skulle bli en sådan kamp. Tanken då var att det är nog *feberkramp*. Men fina Linn du har verkligen fått kämpa. Ni allihopa är sådana kämpar! Du mamma pappa och brorsorna. Så fin du är i filmen en riktig glädjespridare<3. Styrka till er!

2012-10-27 @ 22:51:41
Postat av: Mia

Ja den kvällen glömmer jag inte när jag står i köket och hänger tvätt och ser ambulansen som rullar in på gården, tankarna gick runt i huvudet om vilka som bodde i eran trappuppgång och aldrig hade jag trott att du skulle komma ut med din lilla bebis i famnen, för det va så det va då, vi kände inte varandra då. Såg hur du la dig på pritsen med din bebis och sa till Anders spring ner och se om det finns nåt vi kan göra för dom. Det gjorde såå ont i mig att se denna ambulans och veta att bebisen inte mådde bra.
Vi har ju aldrig haft akut sjukhusvistelser som ni tyvärr får, men vet ju ändå hur det är att ligga på sjukhus mellan varven.
Fina Jenny 27/10 kommer alltid va ett speciellt datum för oss oxå, det va ju där vår vänskap startade, även om man önskat många gånger att det va under andra omständigheter!!!!!!!
Många kramar till er alla!!!!!!!💞💞💞
Vi älskar er!!!
Kramar fam Bäck

2012-10-28 @ 00:14:11
Postat av: Catrin

<3

2012-10-28 @ 09:00:16
Postat av: Malin

En otroligt fin film, tårarna rulla ner för kinderna.
Som jag skrev på fb så skulle många behöva se den, är just nu så trött på folks i-lands problem.
Kramar

2012-10-28 @ 12:41:26
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Marie och Grace

Usch,känner igen mig så mycket i vad du skriver om det första anfallet.Vi vaknade med panik för snart 3 års sen undrade vad som hände ambulans akut röntgen,rädslan var obeskrivlig.Underbar fin film svårt att hålla tårarna borta.Kram från oss

2012-10-28 @ 15:40:03
Postat av: Madeleine och Isa

Känner verkligen med dig och din familj och jag känner igen mig i det du skriver. Styrka till er!

Filmen är så fin. Förstår inte hur jag kan gråta till samma film efter att ha sett den säkert 20 gånger.

Kram till er

2012-10-28 @ 19:55:28
Postat av: Sandra

Ni berör mig så mycket, fina familj.
Jag är tacksamt att få ta del av ert liv, trots att jag så innerligt önskar att det vore i något annat sammanhang.

Så fint skrivet om Linn!

Stor kram

2012-10-28 @ 22:24:16
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Diana

Ni är en fantastisk familj med så mycket styrka ❤! Så fint och gripande du skrivit och så fin prinsessan Linn är i filmen. Hon är en otrolig kämpe! Stor kram 💕💕💕

2012-10-28 @ 22:49:44
Postat av: Christina

Så din berättelse berör! Jag får fortfarande tårar i ögonen och stark ångest när jag tänker på våd dotters första kramp. Chocken, tankarna och rädslan kommer alltid att finnas kvar och så kampen för ett vanligt liv, trots medicinerna och anfallen. Tacksamheten över att hon är här, och att hon fortfarande är vår finaste och så ilskan, vanmakten, sen ständiga oron och alla fruktlösa varför? Just nu har vi en mysig, ledig, regnig förmiddag.Hoppas innerligt att ni också har det! Kramar och tankar <3

2012-10-29 @ 10:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!