Ångest!

Har fått tid på måndag för vaccination för prinsessan, MPR. Det är ett sjukt svårt beslut att ta! Det är nämligen så, att ge en vaccination är att be om en kramp. Linn har fått tre vaccinationer tidigare och vid alla tre tillfällena har hon krampat bara timmar efter att den getts. Kramperna hon fått då liknar inte hennes vanliga kramper heller. Vid ett tillfälle ramlade hon ihop, medvetslös. Hamnade i respirator.... Så, min oro är stor!

Samtidigt så MÅSTE hon ha sina vaccinationer.

För ett friskt barn väntas feber men i Linn's fall blir följderna oftast jobbigare..... Anfall..... Alla dravets barn jag känner till har reagerat likadant.

ÅNGEST!! Ja, fruktansvärd sådan också! Bara tanken på vad jag utsätter henne för gör mig gråtfärdig! Så förbannat jäkla orättvist är det!

Iaf så är sjukhuset involverade och vet att hon tar den nu på måndag och den ökade kramprisk som blir den veckan.



Kommentarer
Postat av: Catrin

Hjärtat!! De gör så ont att läsa o trots att jag inte på något sätt kan föreställa mig den ångesten o oron som härjar i din kropp så är det ju ett "nödvändigt" ont.. Jag håller tummar o tår att det blir lindrigt
Massa kramar!!

Svar: Efter samtal med ep sköterska idag så känns det lättare att ta beslutet att ge vaccin men jag är så trött. Vill ha en vanlig vardag utan normal oro som man naturligtvis har för sina barn. Kram
Jenny

2012-09-26 @ 18:29:55
Postat av: Angelica

Håller tummar och tår att allt går bra

Svar: Tack!
Jenny

2012-09-26 @ 21:09:55
Postat av: Diana

Jag skall hålla tummarna och verkligen hoppas att allt går bra denna gång så att hon inte får kramper. Och om det nu är så att hennes lilla kropp reagerar med kramper så håller jag tummarna för att det iallafall skall vara milda kramper som ni klarar av hemma! Lilla gumman 💞
Stor kram till er alla, jag tänker på er och finns om ni behöver hjälp med något! 💖

Svar: Tack Diana. Nu blir det inget på måndag. Ev längre in i veckan. Kram
Jenny

2012-09-27 @ 08:15:06
Postat av: Malin

Kram

Svar: Kram 💗
Jenny

2012-09-27 @ 08:19:47
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Madeleine och Isabelle

Förstår dig såväl, det är riktigt jobbigt med vaccinationer för våra barn med epilepsi :(

Svar: Ja.... Du vet ju. Hoppas Isa mår bättre? Kram
Jenny

2012-09-27 @ 10:00:00
Postat av: Ann Andersson

Åh, Jenny - känner din oro och förtvivlan och har inget annat är Kram och styrka att skicka till dig. Finns här och håller dig i handen när Linn vaccineras.
<3 <3 <3

Svar: Tack vännen. Vi har flyttat på det lite nu men jag avskyr denna ångest som det ger mig. Kram
Jenny

2012-09-27 @ 14:09:52
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Camilla

Förstår så väl din oro. Vi är som du vet mitt i den nu. Av ngn oförklarlig men tacksam orsak kom inget anfall första dagen! Nu har de gått nio dagar inget anfall för ngn av dem!!! Man är tacksam för varje dag som går. Jag håller tummarna för att även Linn klarar sig bättre denna gång. De blir ju äldre....vi ökar även frisium tillfälligt under dessa perioder.


Många kramar!!!

Svar: Jag blir så glad för er skull! Och det finns också i min tanke att Linn är äldre och inte behöver reagera likadant som innan. Hoppas ni ff inte har åkt på kramp med tjejerna! Kram!
Jenny

2012-09-27 @ 20:35:34
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/flersamhet
Postat av: Mia

Håller alla våra tummar för prinsessan!

Svar: Tack vännen, det värmer. Även om vi flyttat fram vaccinationen lite.
Jenny

2012-09-27 @ 20:51:50
URL: http://trollemia.blogg.se
Postat av: Caroline och alice

Jenny, i mina ögon är du en otroligt stark och trygg mamma. jag vet att du har det jobbigt men ändå årkar du ta dig till simning, matcher osv. och du kämpar hela tiden. du är en enorm förebild för mig och jag hoppas att jag en dag kommer att ha din styrka. stor kram och jag hoppas verkligen på en lugn och härlig vecka för er!

Svar: TACK Caroline! Dina ord värmer för det är inte så jag känner mig! Varje dag kämpar vi oss igenom. Men att vara med storbarnen och se deras entusiasm i sina sporter ger mig kraft! KRAM och hoppas vi kan ses snart!
Jenny

2012-09-28 @ 09:27:57
Postat av: Diana - 2barns mamma från Finland

Oliwia fick frånvaroanfall ganska exakt 2timmar efter vaccination.
Annars hade hon aldrig frånvaroattacker,
bara nattliga (morgonnatten) stora anfall..

2012-10-06 @ 17:09:20
URL: http://finlandssvenska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!