Välkommen till Holland...

Fick en text till mig häromdagen skriven av Emily Perl Kingsley där hon beskrev hur det känns att leva med ett barn med funktionshinder. Det är så bra beskrivet ocà jag tror att alla som lever som vi håller med mig.
 
 
 
När du väntar barn är det som att planera en fantastisk semester resa - till Italien. Du har köpt en bunt guide böcker och lägger upp en underbar rutt: Colosseum, Michelangelos David och Gondolerna i Venedig. Du kanske till och med lär dig några användbara fraser i Italienska. Allt är väldigt spännande.
 
Efter månader av ivrig förväntan kommer äntligen den stora dagen. Du packar väskorna och ger dig iväg. Flera timmar senare landar planet. Flygvärdinnan kommer in och säger: "Välkommen till Holland."
 
"Holland?!" säger du. " Vad menar du med Holland? Jag bokade en resa till Italien! Jag skulle vara i Italien. Hela mitt liv har jag drömt om att åka till Italien." men flygrutten har ändrats. ..... De har landat i Holland och där måste du stanna..
 
Det väsentliga här är följande: De har inte tagit dig till en förfärlig, vidrig, snuskig plats, full av farsoter, hungersnöd och sjukdomar. Det är bara en annorlunda plats. Så du måste bege dig ut och köpa nya guide böcker. Och du måste lära dig ett helt nytt språk. Och du kommer att möta en helt ny folk grupp som du egentligen aldrig skulle ha mött.
 
Det är bara en annorlunda plats. Det är ett lägre tempo än i Italien! Mindre tjusigt än i Italien. Men efter att ha varit där ett tag tar du ett djupt andetag, ser dig omkring..... Och upptäcker att Holland har väderkvarnar..... Och Holland har tulpaner....Holland har till och med verk av Rembrandt.
 
Men alla du känner är upptagna med att resa till och från Italien... Och alla skryter de om vilken härlig tid de hade där. Och i resten av ditt liv kommer du säga "Ja, det var dit jag skulle åkt. Det var vad jag hade planerat." och den smärtan kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att försvinna..... Därför är förlusten av den drömmen en mycket, mycket betydande förlust.
 
Men...om du ägnar ditt liv åt att sörja över att du aldrig kom till Italien, kommer du aldrig att kunna glädjas åtdem mycket speciella, det väldigt härliga.........med Holland 💗

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken underbar text!!!! Kom allt en liten tår!!! Ja Italien va resemålet, men jag trivs jäkligt bra i Holland just nu!!!!!
Kram💗

2012-09-21 @ 12:56:30
URL: http://trollemia.blogg.se
Postat av: Diana

Åh vilken fin och tänkvärd text! Gick rakt in i hjärtat!
Kram 💗💗💗

2012-09-21 @ 13:03:11
Postat av: Daniela

Så fint! <3

2012-09-21 @ 14:21:12
URL: http://Famlilius.wordpress.com
Postat av: Lena Sundqvist

Jätte fint och den texten gör att även oinsatta kan få ett hum om vad vi går igenom innan man till slut upptäcker att Holland är såååå mycket bättre och intressantare än ett slitet Italien där ALLA varit. Mitt Holland är just nu fyllt av solsken, glädje och syskon gnabb.
Kramar

2012-09-21 @ 16:56:41
URL: http://korpoga.webblogg.se
Postat av: Malin

Skulle inte byta mitt resmål för allt i hela världen,
men jag skulle heller aldrig rekommendera någon att resa dit inte ens min värsta fiende

2012-09-21 @ 18:20:00
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Robban

Så sant..... <3 våra barn är underbara "resmål" <3

2012-09-22 @ 07:32:33
Postat av: Ann Andersson

Sådan fin text Jenny - ryser när jag läser den. Kramar och helgmys till dig/er vännen <3 <3 <3

2012-09-22 @ 09:16:39
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Camilla

Så bra text! Hade en på min gamla blogg när tvillingarna låg i magen.
Brukar tänka på den ibland och vilka turer livet tar.

Kram o kärlek!

2012-09-22 @ 12:34:29
Postat av: Veronica

Klockren text.. Jättefin Kram!!

2012-09-22 @ 22:37:47
Postat av: Paulina Strand

Såå bra text <3 Saknar er <3 Kram <3

2012-09-23 @ 07:28:09
Postat av: Lisa

Otroligt vackert och tänkbart.
Kram

2012-09-24 @ 08:23:09
Postat av: Mathilda

Så sant och så vackert!! Dina tre "resmål" är perfekta i mina ögon <3 <3 <3.

2012-09-25 @ 05:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!