Anfallen fortsätter

Fyra anfall hade skrutt igår. Alla runt 3-15 minuter. Hon stannar upp och det rycker runt munnen, blicken blir tom och hon dreglar. Tappar balans, fotfäste.

Idag har hon redan hunnit ha tre stycken.

Självklart har jag en större oro nu. De stora med andningspåverkan är ju såklart jobbigast, men där vet jag vad som gäller. Epistatus och håll koll på andning. Dessa små är jobbiga på ett annat sätt. Små urladdningar ofta. Lömska då jag inte vet vart de bär av. Har satt en gräns på 5 minuter. Har de inte gått över då ger jag epistatus. Ger tidigare om det sprider sig såklart. Jag är så rädd att de ska öka i antal, som det var när hon var mindre.

De tröttar henne och hon vill vara hos mig hela tiden, ligga och mysa i soffan. Kanske det känns obehagligt när de kommer?

Det är svårt att räcka till. Träningar för pojkarna. Vill inte ha det där samtalet om att ambulans är larmad. Hoppas snart att detta skov är över, för det verkar vara så nu. Att det kommer i skov.

Längtar efter en vanlig vardag, en enkel dusch i lugn och ro. En avslappnad dag, utan stress och oro.


Kommentarer
Postat av: Diana

Åh Jenny, önskar så att jag kunnat avlasta på nåt sätt eller hjälpa till... Man vad kan jag göra liksom =( Jag jobbar ju hela dagarna. Så hemskt att läsa att anfallen blir fler och fler. Jag hoppas och håller tummarna såå hårt att detta skall vända snart igen. Ni finns i mina tankar och finns det något jag kan göra ja vad som helst litet som stort så tveka inte att fråga. Finaste lilla Linn <3 "Tro på dig själv lilla barn. Tro på att du kan.Tro på att du kan lyckas. Tro på att framtiden är din. För det är precis så som det är. Oavsett vad du fick med dig på färden" <3. Kramar om <3<3<3

2013-02-06 @ 09:29:54
Postat av: Malin

Kramar och styrka

2013-02-06 @ 09:44:13
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Catrin

<3

2013-02-06 @ 10:43:10
Postat av: Christina

Vilken bergochdalbana ni åker... :( Jag hoppas så att ni hittar lite balans i tillvaron snart och att Linn får det lugnare. Kramar och tankar <3

2013-02-06 @ 12:32:16
Postat av: Lena Sundqvist

Kramar och styrka, det blir snart bättre och solen ler på er igen <3

2013-02-06 @ 15:44:49
URL: http://korpoga.webblogg.se
Postat av: Ann Andersson

Kramar i massor till er alla Jenny <3. Styrka att fortsätta kämpa och fortsätta klara av kramperna hemma. 5 minuter är en bra gräns tror jag för akutmedicinen så fortsätt med det så länge det inte blir de allra kraftigaste och inte läkaren säger annat. Kram och lycka min vän <3 <3< 3

2013-02-06 @ 19:34:22
URL: http://ketogenmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!