Tungt

Hade nyss ett tungt samtal med Tove. Vi pratade om SUDEP - Sudden Unexpected Death in Epilepsy.

Barn med Dravets Syndrom har en 7% högre risk för SUDEP än barn med vanlig epilepsi.

Skrämmande och fullkomligt vidrigt!

Linn har haft en del anfall under sömn sedan en tid tillbaka och om de ökar vill Tove att vi gör ett nattligt EEG och registrerar hennes hjärta samtidigt. 

Så vidrigt att ens skriva om det! 

Kost start blir det definitivt. Under våren. Jakten på anfallsfrihet ökade idag efter samtalet, som skrämde mig rejält!

Vi ska också göra gentest C och jag.... Inte för att det spelar någon roll men det kan vara bra att veta om vi bär på genen eller om Linn muterat den själv. 

Min fina älskade diamant 💖


Kommentarer
Postat av: Marie och Grace

Usch vad tungt att ta in.Kramar från oss.

Svar: Mycket. Kram ❤️❤️
Jenny

2014-01-13 @ 11:07:44
Postat av: Nina

<3

Svar: ❤️
Jenny

2014-01-13 @ 11:43:33
Postat av: Diana

Fy så hemskt att läsa... En fruktansvärt vidrig sjukdom är det!!! <3 kram <3

Svar: Kram ❤️😘
Jenny

2014-01-13 @ 13:48:08
Postat av: Sandra

Det gör ont i magen. Nätterna är skrämmande.
Jag hoppas på kosten för er skull! 💜

Svar: 💜 hoppas av hela mitt hjärta. Kram fina du!!
Jenny

2014-01-13 @ 15:59:30
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Camilla

Usch.
Jag har en dålig period nu. Tänker mkt på att förlora flickorna och drömmer mycket om det :-(
I februari kramas vi!!!

Svar: Usch! Vidrig verklighet att brottas med!
Kramar!!!
Jenny

2014-01-13 @ 16:37:57
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/flersamhet
Postat av: Gunilla

Mitt hjärta värker för er!

Svar: ❤️
Jenny

2014-01-13 @ 16:52:18
Postat av: Mia

❤️Tänker på er❤️

Svar: ❤️
Jenny

2014-01-13 @ 19:02:39
Postat av: Malin

Kram ❤️❤️❤️

Svar: Kram! ❤️
Jenny

2014-01-13 @ 20:59:24
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Ann

Vännen ♥ tänker på er och det är jobbigt att leva med den vetskapen att våra barns olika epilepsisyndrom ger en större risk till sudep. Kramar i massor ♥♥♥

Svar: Fruktansvärt är det. Kramar till dig och dina fina ❤️
Jenny

2014-01-13 @ 22:19:09
Postat av: Lisa

Hoppas kosten hjälper. Vilken otrolig smärta att vara tvungen att tänka och prata om sådant som gör så ont.
Massa varma kramar!

2014-01-14 @ 20:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!