BVC

Idag hade Linn ett besök på bvc för att kolla längd och vikt. Hon är nu 83 cm lång och väger 11430g.
Det  känns faktiskt lite meningslöst att gå dit då vi alltid tar längd och vikt på sjukhuset. Och vad gäller hennes utveckling så har de superkoll på sjukhuset. Vi pratade om mpr-vaccinationen som hon ska ha vid 18 månaders ålder och jag har redan bestämt att vi ska vänta med den. Ingen diskussion. Och när hon sedan ska ta den, om hon inte är bättre då, så blir det på sjukhuset. Punkt slut :) 

Ibland när jag pratar om Linn´s sjukdom med främmande människor som inte har sett henne sjuk så får jag en känsla av att de inte tror mig riktigt, att jag överdriver. Det är väl antagligen för att hon är så pigg och fin när hon inte är sjuk. Det skrämmer mig lite för att i framtiden lämna bort henne. Tänk om de inte tar det jag säger på 100% allvar. Att hennes tillstånd blir livshotande om hon inte får hjälp. Varför ligger hon annars på IVA?? Tänker visa upp bilder på när hon ligger i respirator så att de förstår.

Idag är det sol (kors i taket) ute! Underbart! Lukas är med sin kompis Emil och Hampus sprang just iväg till Jonathan och Carl. Linn håller på att somna och jag ska ta mig en kopp kaffe och skriva ner inköpslista till Gulaschsoppan Christian ska göra i em, på älgfärs... Mums :)

I morgon är det begravning för Christians farbror.... Vila i frid <3

Liam och Tim kommer i morgon så då blir det fullt hus igen. På lördag ska vi på Liseberg. Hoppas på en riktigt mysig helg med hela min underbara familj!


Kommentarer
Postat av: Malin

Känslan av att inte riktigt bli trodd är fruktansvärd. Vet inte av vilken anledning man skulle överdriva eller "ljuga" om sitt barns sjukdom. Hoppas ni får en bra dag på Liseberg.

Många kramar från ett höstigt Närke.

P.s fick kallelsen till Astrid Lindgrens idag

2011-09-15 @ 18:04:24
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!