Första krampen på förskolan!

Idag fick Linn kramp på förskolan. Jag satt inne och de var ute på gården. Allt gick bra. Resursen gav Linn epistatus och krampen hävdes fort. Den postiktala fasen var väldigt lång dock. En timma.

Det känns otroligt skönt att personalen har varit med och sett ett anfall. Sett hur fort det går från lek till kramp. Hur blå hon blir fort, andningspåverkan. Det är antagligen lättare att förstå varför Linn aldrig någonsin får lämnas ur sikte.

Mitt lilla gryn. Jag avskyr kramperna men denna var trotts allt bra. Hon sover igen nu, min lilla skrutt. Det tar styggt!


Kommentarer
Postat av: Ann

Håller trots allt med dig, vad skönt att den kom och att resursen klarade av detta bra och lugnt ändå <3 säger samma sak här, Saga har avverkat nästan alla varianter av anfall/kramper under dessa fyra första dagar som assistenten varit hos oss, dock inte t-k, som ändå är den som både ser ut och är den jobbigaste. Kramar vännen och all lycka för att förskolan ska få fortsätta fungera och du kan börja jobba till hösten. <3

2013-05-23 @ 14:20:15
URL: http://ketogenmat.webblogg.se
Postat av: Lena Sundqvist

Jag håller verkligen med dig om att det är skönt att resursen fixade detta och att personalen får en ökad förståelse för vikten av att aldrig lämna ensam för en milisekund. Hoppas att det blir lugnt för er nu en lååång tid framöver. KRAMAR

2013-05-23 @ 15:27:48
URL: http://korpoga.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!