Vad händer?

Sitter och vakar över prinsessan som nyss har haft ett anfall som varade i 40 minuter. 
 
Vi var ute och lekte i sandlådan, såg hurögonen flimrade till då och då. Anfall? Eller bara solen?
Vet inte om Linn kände på sig att anfallet var på gång då hon själv gick mot vår uteplats och ville in. Vi hann inte in innan anfallet började. Frånvaro anfall med ansikte och blick som drog åt höger.
 
Gav epistatus och larmade efter 5 minuter. Både ambulans och läkarbil kom, kända ansikten. När de kom hade anfallet pågått i 25 minuter. Hon syresatte sig bra, låg på 98 utan syrgas. Eftersom läkare var på plats som har träffat Linn gav vi en halv dos epistatus till. Direkt damp hon ner i syresättning till 80 och hon fick syrgas. Gränsen med vad Linn tål i läkemedel är så otroligt finkänslig.
 
Efter ytterligare 15 minuter avtog anfallet. Läkarbilen stannade kvar hos oss så de såg att hon andades fint och anfallet var borta.
 
Vi pratade en del, de berättade att de alltid åker två bilar på Linn när de får larm om henne. De sade också att jag aldrig ska tveka att ringa trots att anfallet går över. Det är en trygghet att ha känd ambulanspersonal som tar hand om vår prinsessa.
 
Men varför ökar anfallen? Är det värmen? Rädslan kryper inom mig, min fina vackra prinsessa. Det är inte rättvist .....💗

Kommentarer
Postat av: Mia

Älskade Linn!!! <3 finner inga ord längre.... Usch va orättvist det är!!! Tappra fina kämpen Linn!!!'

2012-07-03 @ 19:04:28
URL: http://trollemia.blogg.se
Postat av: Sandra

Usch. Jag lider med Linn, med er! Nu hoppas jag på en krampfri tid för er.
Kram

2012-07-03 @ 20:18:57
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Christina

Usch, så det svänger. Ett oväntat, eller annorlunda, anfall och man är nere i gropen igen. Hoppas att Linn "bara" är inne i ett skov och att ni har snart får en lugnare period igen. Så har vi haft det den senaste tiden. Kramar och tankar!

2012-07-03 @ 21:36:41
Postat av: Helen

:(, Men vad skönt med sådana härliga ambulanskillar. Tryggt, när det kommer duktiga och kompetenta amulansmän. Kram Till er.

2012-07-03 @ 21:45:39
Postat av: Nathalie

Jag gråter lite när jag läser för jag känner igen mig så mycket.... P har haft det väldigt svårt med värmen och starkt ljus men det har lättat lite.
Tänker på er <3

2012-07-03 @ 21:57:55
URL: http://yummymummy.blogg.se
Postat av: camills

Finns verkligen ingen rättvisa!!! :-\
Har haft precis samma tankar som dig. I helgen fick tjejerna plaska lite i en bassäng n jättelite vatten. Klump i magen och epiststus redo. Så ska det ju inte behöva vara. Vattenlek hör ju till barn och sommar!!

Jag hoppas verkligen ni får lite lugn o kan njuta av sommaren också

Postat av: Mrs Prosser (Helen)

Lilla fina Linn...och Jenny....usch vad jobbigt.... Du är så duktig Jenny som tar hand om Linns epilepsi anfall så fantastiskt bra. En ambulans och en läkarbil....det måste kännas skönt (fast också väldigt serious) att ha en läkarbil som också kommer. Önskar att Linn kan fira pappas födelsedag med en krampfri dag. Stor kram från hela familjen xx

2012-07-04 @ 04:43:36
Postat av: Anneli Carnefjord

J-la skit sjukdom! Tycker så synd om lilla prinsessan och hoppas av hela mitt hjärta att hon snart ska bli bättre. Kramar o styrka till er! <3

2012-07-05 @ 15:47:24
Postat av: Dessi

Jag har hamnat på din blogg via facebookgruppen. Har själv en 8 månaders son med epilepsi och vi har sett en tydlig försämring nu när solen och värmen kommit. Epilepsi är verkligen en riktig skitsjukdom! Jag hoppas att ni får en bra och krampfri sommar!

2012-07-05 @ 22:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!