Avdelning Blåklinten

Idag har Linn och jag varit på hennes förskola och hälsat på. Det första intrycket jag fick var positivt! Lugna fröknar som lyssnade och var intresserade av vad jag berättade om Linn´s sjukdom.

Linn verkade tycka det var jättekul, så mycket nya och roliga saker :) Tror och hoppas att det kommer bli bra för henne att gå där <3

Det kommer bli en lång inskolning så att alla, framförallt Christian och jag, känner oss trygga med att lämna Linn. Att vi känner att de kan hantera Linn´s anfall när de kommer. Att de är precis lika uppmärksamma på alla förändringar som blir.

När vi skulle gå från förskolan idag så bar jag henne upp för trappan. När jag pratade med henne så tittade hon åt vänster snett in mot väggen. Hon höll blicken så ett tag och lyssnade inte på mig.. Blir tokig på sådana stunder då jag inte vet om hon kanske har en kort frånvaro eller om hon ser nåt intressant som hon fäster blicken på...

Förskolan då..... De har en jättemysig liten gård där barnen får leka. Två småbarns avdelningar delar på den gården. På Linn´s avdelning går det sammanlagt 13 barn i åldrarna 1-3 år och det finns tre fröknar. Sedan kommer det att vara en speciell resurs som alltid är med Linn <3 De har en egen kock på förskolan som lagar all mat, till och med bröd bakar han till barnen! LYX!!

*Jag hoppas du ska trivas där prinsessan, massa lek och stimulans blir det för dig*


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad jag e glad att det kändes bra för dig! Blev så glad när du ringde efteråt och berättade:)

Allt kommer gå jättebra för prinsessan <3

2011-12-07 @ 21:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!