En helt vanlig tisdag :)

Idag har det varit något lugnare med anfallen. Skönt för Linn att ha någon lugnare dag emellanåt. Har tagit det väldigt lugnt hemma idag. Tog en liten promenad till affären bara. Christian sade upp sig från FTE igår :) Nu slipper han dem! De har inte varit justa där. Han börjar sitt nya arbete sen 16/5! Grattis grattis älskling, bra jobbat! Lukas har lekt med Emil efter skolan. Och Hampus har sin crawl skola nu ikväll. Jag är ff så glad över resultatet igår. Det känns riktigt bra. Larmet kom ju igår som sagt och det kommer vara en liten inkörningsperiod tills vi vet att det inte är falsk larm. Det är ganska känsligt. Men jag tror ändå att det kommer hjälpa oss en del. Att vi båda kan koppla av lite lite mer på kvällarna. Anfall idag är 14 st.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej

Har sökt på nätet för att hitta någon i samma situation som vår familj. Vi har en dotter på 3 månader som har krampat sedan hon var 12h gammal. Vi låg på sjukhus de första 2 månaderna efter att hon var född. Mycket kramper & svårt att hitta rätt medicin. Efter att ha haft akutmedicin i 3 veckor, lyckades de fasa över henne till medicin som vi kunde åka hem med. Hon har idag, väldigt hög konc av Fenemal + Ergenyl. Tisdags förra veckan blev det ambulans, men sedan har det varit lugnt... Hur gör du för att hantera all oro? Är rädd hela tiden att vår tjej ska få anfall...

Vill gärna ha kontakt med någon som är i samma situation.

Kramar Emma

2011-05-04 @ 22:57:32
Postat av: Anonym

2011-05-05 @ 00:03:29
Postat av: jenny

Hej Emma! Oj, vad tidigt kramperna startade :( Jag är ju ganska säker på att även min dotter är född med denna sjukdom då jag haft oro för henne redan när hon föddes..... Oron försvinner aldrig, den är ständigt där. Men jag har lärt mig att hantera den bättre. Linn har dagliga anfall och har haft det i 7 månader nu. Jag blir väldigt glad över att du kontaktar mig och jag håller mer än gärna kontakten med dig. Man känner sig otroligt ensam i sjukdomen och att få prata med ngn i samma situation hjälper.... Hör gärna av dig igen! Kram Jenny.

2011-05-05 @ 06:19:07
Postat av: Emma

Hej

Vår Elin's medicin funkar just nu. Men oron finns där så fort man ser att hon spänner sig. Tiden på sjukhus räknade vi under vissa perioder minuter mellan anfallen. Man var tacksam för varje minut som gick och hon slapp anfall. Var jätte svårt att hitta rätt medicin till Elin. Men när de väl hittade rätt så var hon anfallsfri från 6 mars tills nu förra veckan när vi fick åka in igen. Hur går det för er söker de efter medicin som funkar bättre för er tjej? Måste vara jätte tufft med dagliga anfall under så lång tid...

Om du vill får du gärna svara till min e-mail [email protected]

Kram Emma

2011-05-05 @ 13:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!