Läkarbesök

Igår hade vi det inplanerade besöket hos doktor Tove Hallböök. Både jag och Linn fick var sin stor varm kram när vi träffades. Det var ju mer ett uppföljnings samtal om hur de tre sista månaderna har varit.

Vad som kommer hända nu är ett nytt EEG om några veckor. Där kan man kanske se hennes muskelryckningar, mylokloniersom har kommit den senaste tiden. Magnetkamera röntgen ska göras när hon är 18 månader och jag hoppas innerligt att det ger resultat.

Sedan ska vi få in Linn på dagis så jag börjar arbeta igen och att vi återgår till ett "normalt" liv. Det är en skrämmande tanke att behöva lämna bort henne. Men vi ska få hjälp från sjukhuset med att få en egen resurs till henne. Har nu satt upp Linn på dagis kö med önskat startdatum 9/1 2012.

Jag tänker arbeta 75% till att börja med. Allt för att hon ska få kortare dagar. Frågor har börjat komma upp i mitt huvud hur det kommer att bli då jag arbetar i driften på ett stort hotell i Göteborg. Ja ja, tiden får utvisa. Tove kommer att skriva ett intyg till min chef där det kommer stå att jag ev kommar vara borta från arbetet vissa perioder och att jag kommer att behöva kunna släppa allt på studs och bara gå....

Tur att jag har en förstående chef.... En av mina närmsta vänner och Linn´s gudmor :)

Ha en underbar dag <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att höra att ni har uppbackning från Linns läkare. Vi ska träffa Ebbas och Linus läkare nästa vecka, hoppas få besked om när besöket till Astrid Lindgrens är. Vill dit nu!!!

Kram Malin

2011-09-14 @ 10:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!