Trött..

Efter en lång och jobbig dag ligger vi nu på ett rum på avdelning 325. Linn fick ett kraftigt anfall i morse kl 6.30. Jag gav kramplösande hemma och larmade sos. Det tog läkarna en timma att häva anfallet. Flera doser Midazolam och Pro-Epanutin. När vi alla trodde anfallet var hävt kom Linn till avdelning. Men kramperna återkom igen.. Då hon fått så mycket läkemedel blev hon inlagd på IVA. Där kopplades hon upp på EEG och Propofol infusion. Tanken var att slippa respirator idag, att hon skulle sova lätt på propofol. Det gick bra och hon väcktes när hon inte hade haft synliga kramper på några timmar. Känns som att så fort ett litet litet hopp tänds om att anfallen ska bli mer lätthanterliga så slås marken bort under mina fötter. Varför biter inte Linns mediciner på henne?! Dessa rent ut sagt katastrofala kramper tar all min energi. Nu ska jag sova bredvid min älskade prinsessa och i morgon börjar arbetet för att samla ny kraft och energi igen.

Kommentarer
Postat av: Lena Sundqvist

Kramar, styrka och energi kommer från oss och hopp om att snart hitta en bättring <3

2012-02-24 @ 05:54:44
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Postat av: Malin

Tänker på er, det är tufft och jag önskar av hela mitt hjärta att det vänder snart.

Kram

2012-02-24 @ 08:29:37
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/
Postat av: Anneli Carnefjord

Jag hoppas innerligt att natten har varit lugn så ni har fått välbehövlig vila. Tänker på er ständigt och skickar massor av energi o styrka! Mänga kramar <3

2012-02-24 @ 09:14:21
Postat av: Anneli Carnefjord

*många ska det självklart vara ;)

2012-02-24 @ 09:15:29
Postat av: Emma

Det kommer vända, det måste det göra. Linn har ju ändå haft lite längre lugna perioder på sistone. Man måste få vara ledsen & trött, det är en fruktansvärd sjukdom och en vidrigt syn att se sitt barn krampa. Men orken & hoppet kommer tillbaka. Kramar

2012-02-24 @ 11:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!