Sjuka barn och samtal med Tove.

Hampus kom hem vid 17 tiden idag och hängig. Klagade på hosta och mådde allmänt dåligt. Tempade och självklart var det en temp på 39. Han ligger nerbäddad nu och sover, hoppas han piggnar till tills i morgon.

Naturligtvis hade Linn en temp på 38 nu när hon lade sig. Hon har varit ganska gnällig idag, sov tidig middag och jag har känt en del "ryck" i hennes kropp. Kanske temphöjningen är svaret på det. Har gett henne febernedsättande och ber till Gud att det inte ska skena iväg!!

Tove ringde förut. Samtalet gjorde väl inte att jag mår bättre. EEG svaret på anfallet i respiratorn hade kommit och visar att det var på vänster sida från mitten och sträckte sig bak i huvudet..... I våras var det på vänster sida och sträckte sig från mitten och fram..

Det betyder att hon misstänker att det är en rätt så stor utbredd förändring i prinsessans huvud <3

Det Iktala spectet vill hon få gjort så fort som möjligt men på IVA därav att det är lite svårt att få det inplanerat.

Känner mig så tom, hjälplös och totalt maktlös. Önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa min fina fina prinsessa...




Kommentarer
Postat av: Catrin

<3

2012-01-16 @ 20:38:38
Postat av: Robban

<3 vi finns här för er <3

2012-01-16 @ 22:26:07
Postat av: Diana

2012-01-16 @ 22:52:27
Postat av: Diana

<3 kramar om <3

2012-01-16 @ 22:53:23
Postat av: Malin

Av erfarenhet vet jag att det går upp och ner, även fast det svaret inte hjälper dig just nu. Livet är tufft och orättvist. Ni fixar det, är övertygad om det. Kram Malin

2012-01-17 @ 10:19:07
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/
Postat av: Ann Andersson

Hej Jenny!

Har läst lite äldre inlägg på din blogg och känner så med dig. Saga, min dotter, har haft sin epilepsi sedan hon var 3.5 och är nu 13.5. Har en svårbemästrad och terapiresisten epilepsi som vi ska börja behandla med ketogen kost på måndag som du säkert läst på vår blogg. Och precis som malin skriver så går det upp och ner och det är jättejobbigt. Men man slutar aldrig hoppas och ge upp - för varje enstaka dag som Saga kanske är fri från anfall så tänds ett ljus av hopp om att det är över/bättre hur konstigt det än låter. Men så faller man ner i gropen av tröstlöshet när allt kommer igen... tillsammans med andra så orkar man // Kram Ann

2012-01-18 @ 22:09:22
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!