MRT

Den enda veckan i sommar där jag har planer med mina killar krockade naturligtvis med en MRT för Linn. Men efter samråd med Tove avokade jag den tiden. Hon höll med om att det faktiskt är viktigare att jag får min tid med grabbarna än att Linn gör sin MRT just den veckan.
 
Idag ringde de om en ny tid. I morgon. Så i morgon kl 07 ska vi vara på Silvias för att klockan 08 sövas i narkos och göra en ny MRT. Känns bra att den blir gjord innan semester tider. 
 
Trots att Tove mer går ifrån misstanken om en ärrbildning i hjärnan så ger hon sig inte utan att hitta en bakomliggande orsak till Linn's epilepsi. Hon letar tills hon hittar. Hon är så noggrann i sin utredning, in i minsta detalj innan hon släpper tråden för att gå vidare.
 
Idag har varit en fin dag, blev till och med lite bad för killarna i kåsjön. Blir det fint väder på torsdag har jag lovat dem att gå dit en heldag. Får se hur det går, inte lätt med en totalt orädd prinsessa 💗💗💗

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så bra att tiden gick att ändra. Lycka till imorgon!

Så skönt med en läkare som inte ger upp. Det är så viktigt att vara uppbackad!
Jag känner lite dubbelt med våra läkare, de i neurlogteamet är väldigt bra (bemötandemässigt osv), men jag känner att vi inte kommer framåt. Nu under semestern har vi ingen kontakt med någon alls (om vi inte åker in själva vid kramp). Ber inte jag om EEG (det sista visade ju tom på ny aktivitet) så görs det inget och något nytt MR har inte gjorts på Disa. Allt fokuseras på medicin (som ju inte heller fungerar).
Vet du hur det fungerar med egenremiss till andra sjukhus? Om man liksom skulle vilja ha någon annans åsikt också. Jag är livrädd att det är något som de missat...

Hoppas att ni haft en fin dag!
Kram

2012-06-26 @ 21:58:27
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Malin

Kram och lycka till.

2012-06-27 @ 09:00:01
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Ann Andersson

Jenny <3
Så glad jag blir när jag läser att Tove gör allt, verkligen allt, för att hjälpa Linn och er. Lycka till i morgon nu och massor av kramar till er - hoppas vi ses om dryga veckan. Kramar <3 <3 <3

2012-06-27 @ 15:33:34
URL: http://ketogenmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!