Linn's språkutveckling

Ladela - när Linn vill att man ex läser eller att hon vill ha något.
Baba - vill se på teletubbies eller i drömmarnas trädgård

Tai - tack
Bolj -boll
Tut -gå ut
Osch - oj
Titta - titta
Hej - hej
mba - mamma och pappa
mbo - mormor
Kåj - skor

Dessa ord säger Linn i dagsläget. Även om hon inte pratar så mycket så är hon extremt duktig på att visa oss vad hon vill. Är hon törstig hämtar hon sin mugg, tar min hand och sätter muggen i den och går med mig till kylskåpet. Hon tar ofta min hand och för den till det hon vill ha.

Enligt Tove så har topimaxen en hämmande effekt på talet. Det märks tydligt att Linn har svårt med talet. Hon släpper vissa ord för att börja med nya.

Sedan kan hon vissa djurläten också :)

Kossan låter: oooohhhhh
Grisen låter: ja, det kan jag inte skriva men det lätet gör hon så bra ;)
Vovven låter : ovv ovv
Lammet låter : hähähä
Hästen låter: hiiiiiii

Lilla älskade prinsessan, jag vill dig det absolut bästa i livet. Älskar dig oändligt <3

Kommentarer
Postat av: Diana

Lilla prinsessan, hon försöker och kan göra sig förstådd på sitt sätt och det är huvudsaken!

Kram <3

2012-06-05 @ 21:17:42
Postat av: Camilla

MIna tjejer har också teletubbies och drömmarnas trädgård som favoriter :)

De säger "teeeee" när de vill se teletubbies. De till och med tjatar och jagar oss och ropar "teeee".

Drömmarnas trädgård har vi inte på film så det gäller att ha koll på klockan för Pappan så det inte missas ;)



KRAMAR!!!

2012-06-06 @ 21:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!