Ett ordentligt uppryck!!

Christian hade planerat en middag för mig i fredags och medans han gjorde iordning den hade han tappat upp ett varmt bad till mig. Det var mitt första avslappnande bad på ja, jag vet inte hur länge :)



Han hade gjort så fint och tänt massa ljus. Det var verkligen avkopplande.

Efter det varma badet hade han gjort en supergod middag. Vi pratade om hur det har varit den sista tiden och att vi verkligen ska kämpa, båda två, med att inte falla så djupt varje gång det blir jobbigt. För jobbigt kommer det bli men vi ska hela tiden hålla oss vid ytan så vi inte sjunker under!


Mumsfilibaba midag :) Kycklingfile fylld med fetaost och parmaskinka, klyftpotatis och tzatziki. Såååå gott!!

Vi lever här och nu, så här ser livet ut för oss just nu och det är klyschigt men sant att det är BARA ATT GILLA LÄGET!!!

I lördaqs var vi på sjukhuset för att hälsa på lilla Alice och hennes mamma och pappa efter hennes ep kirurgi som gjordes i tisdags. Det var en märklig känsla att gå in på "Linn´s avdelning" för att hälsa på.. Tror faktiskt att personalen tyckte det var kul att en frisk Linn kom dit <3

Hon var så fin lilla Alice, vilken liten kämpe. Jag hoppas av hela mitt hjärta att operationen kommer hjälpa henne till en bättre vardag, underbara lilla tös <3<3<3

I dag var det lek bestämt med Linn´s nya förskolekompis Lova. Tyvär var Christian tvungen att åka på ett ärende till sommarstugan så han kunde inte vara med :(

Naturligtvis fick Linn ett annorlunda anfall när vi nästan precis träffats. Hon blev ganska okontaktbar och vänster sida i ansiktet hängde. Hon skrek några gånger som att hon hade ont. Det var helskumt. I samma veva som jag gav epistatus släppte allt.

För första gången på jag vet inte hur länge larmade jag inte!!?? Men jag ringde till sjukhuset och kollade med en neurolog, som känner Linn, så att jag i värsta fall kunde ge en ny dos...

Tänk om anfallen går att häva nu?? Men jag tänker inte ha allt för stora förhoppningar då det har hänt förut för att sedan bli sju resor värre! Jag är nöjd och glad över att det gick som det gick idag och jag hoppas inte våra nyfunna vänner blev avskräckta av en snurrig orolig mamma idag :)

Vi hade en mysig dag, hoppas på flera!

Dagen kunde inte avslutas bättre än att mina killar kom hem och var kompisar hela kvällen :) Det har varit en hel del tjafs och tjiv den sista tiden... Men kan alla dagar vara som idag så är jag mer än nöjd :D




Underbart att se dem greja tillsammans, då mår mammahjärtat extra bra <3

Jag hann även med en dejt med goa Catrin och mysiga Bjarne på onsdagkvällen och på fredagen fick vi till en snabbdejt med fina Familjen Bäck <3 När det kommer till krita så vet jag att jag har de finaste vännerna omkring mig..... <3

Som sagt, denna helgen behövdes för att komma till insikt att vi lever här och nu......och har det faktiskt ganska bra, trots allt ....


Kommentarer
Postat av: Lena Sundqvist

Härligt att se och läsa vännen.

Just detta att komma till insikt om att livet är har och nu hjälper oss att klara av det som kan komma där och då. Man måste få tillåta sig att vara svag i vissa stunder för annars kan man int eväxasig starkare. Ha en HÄRLIG vecka önskar vi i norr <3

2012-05-21 @ 05:17:45
URL: http://korpoga.webblogg.se/
Postat av: Mia

Härlig helg<3



Det är ni värda!!!!

Va såå mysigt att kunna sitta alla 4 och prata i fredags:) va ju längesedan nu!!!

Skönt att anfallet gick att häva och att ni slapp åka in!!!

Gud va jag och Anders skrattade åt prinsessan när ni gått, hon röjer bra!!!! Så härligt att se...... Fina Linn vilken energi!!!!



Kram <3

2012-05-21 @ 07:58:05
Postat av: Ann Andersson

Så fint att läsa det du skriver Jenny - värmer i hjärtat att höra att ni har kommit en bit på väg - och det är viktigt att ta en bit i taget i livet här och nu... Det kommer inte direkt... Massor massor av kramar till dig och din fina familj. Hoppas att veckan blir bra med förskolan och allt annat. och vad härligt att du kunde bryta anfallet med epistatus... så skönt för dig vännen. Kram <3 <3 <3

2012-05-21 @ 09:23:15
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

Det är så roligt att läsa om att det gick bra att själv häva anfallet. Måtte det vara nya tider på väg längs er väg nu:) Underbart!!

Härligt att du fick sådan fin uppvaktning av C.

Tänker på er.

Kram Lotta

2012-05-21 @ 09:27:22
Postat av: Anneli Carnefjord

Va skönt att höra att min kusin har talanger! Och att han tar hand om dig :) Det värmer i hjärtat att ni har haft en bra helg och idag har värmen kommit så nu är det nog bättre tider på G. Många kramar till er alla! <3

2012-05-21 @ 15:14:57
Postat av: Jenni

Så lätt skrämmer ni inte iväg oss ;-) Hoppas oxå att det blir fler lek-dater!

Kram på er!

2012-05-21 @ 19:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!