Vaccinationer

Sjukhuset ringde nu på morgonen. Linn ska ha varicella vaccination (vattkoppor) Men inte nu. Tove vill att vi väntar till efter sommaren. Då blir det både mpr vaccination och varicella. Vill inte, då följderna kommer bli jobbiga, men än värre om hon skulle få vattkoppor eller någon av mpr sjukdomarna!

Vi diskuterade även en ny neuropsykologisk undersökning. Hade varit skönt att få en gjord så vi vet vad vi har att förhålla oss till. Tror inte det är något förutom språket. Men det är i så fall topimaxens fel. Hur som haver så vill jag ha en bedömning.

Idag ska vi till en inplanerad spolning av porten :0) Har aldrig behövts sedan hon fick den för ett halvår sedan då kramperna skött det. Men sist vi var på sjukan för kramper lät jag dem sätta en vanlig infart! Kommer aldrig göra det mer, även fast porten ganska nyligen spolats. Jaja, ska nog se till att min kära mor får delegering på det.. Om hon vill såklart!

Killarna räknar ner dagarna till sommarlovet. De kom fram till, i morse vid frukost, att de har endast sju skoldagar kvar! Och utav dem är flertalet dagar utflykter :)

Rektorn för förskolan ringde igår också. Två ansökningar hade hon fått hittills och den ena lät riktigt bra så den ansökan får hon spara. Hon sade också att när det är dags för intervju så kommer jag vara med. Det är ju så att det är jag som ska känna av personen som ska ta hand om vår fina älskade prinsessa. Måtte detta bli bra!!

Ha en fin dag <3







Kommentarer
Postat av: Malin

Jenny, det kommer bli bra för både din lilla prinsessa och min "diamant"

Kram

2012-05-31 @ 10:11:23
URL: http://barnmedpeilepsi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!



Jag halkade in här och känner att jag måste lämna ett litet spår, med tårar i ögonen! Vilken fin blogg du skriver och vilken fin familj ni verkar vara. Jag är innerligt ledsen för er skull att kämpa mot kramper. Jag önskar mig så en krampfri värld.



Själv är jag just nu inlagd med min minsta, pga kramper. Vi har också haft svårt att kontrollera kramper trots medicin och nu har de tagit annorlunda form, vilket oroar mig. Känner att vi bara står och stampar (även om min flicka inte alls haft lika täta kramper som ni drabbas av).



Nåväl. Jag ville bara skicka lite styrka och tacka för att dina ord fick mig att känna mig lite mindre ensam.



Kram/Sandra

2012-05-31 @ 10:46:30
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Martina

Hej, jag halkade in hit då jag läste runt, jag har en dotter på 2,5 år med olika ep-diagnoser bl.a. Petit och fokal sekundär.

Anledningen egentligen till att jag googla runt var att vi har börjat märka att ofta i slutet hermolepsinflaskan när det är 1/3 kvar så ökar konstigt nog Sarahs anfall hon krampar oftare, mera tröttare och nätterna blir jobbiga. Hon får förkänningar inför anfall tex att hon panikartat säger att hon ramlar och söker sig dit hon kan lägga sig, även kräkningar och motoriken försämras.

MRT var ua, men EEG har registrerat epanfall.

Jag har ingen blogg men om du vill kan du maila mig på [email protected]

Med vänlig hälsning, Martina och Sarah

2012-06-01 @ 09:48:16
Postat av: Ann Andersson

Kramar Jenny <3 <3 <3 Det kommer att ordna sig så bra för er för att du är den du är Jenny <3 <3 <3

Du är en underbar mamma!

2012-06-01 @ 13:05:32
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Postat av: Lena Sundqvist

Kramar och styrka och vad underbart att ni har en rektor som förstår era behov <3 <3 <3

2012-06-04 @ 06:16:20
URL: http://korpoga.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!