Vi har en sjuk dotter

Sitter igen med ansökan om vårdbidrag då det vi är beviljade för Linn går ut nu i juni. Det blir så påtagligt när man skriver ner allt runt hennes sjukdom.
Att det finns en annons om resursperson till Linn gör att det återigen blir så påtagligt. Vi har en dotter med en allvarlig epilepsi. Ingen nyhet, men det blir påtagligt.
Fick också hem ett nytt intyg om vård av allvarligt sjukt barn. Även det gör att det blir påtagligt. Det låter som att jag blundar för sanningen, men det är långt ifrån så. Vill helt enkelt inte att det sa vara vår älskade fina prinsessa som har drabbats utav denna gräsliga form av ep.
Jag har har under Linn's tid som sjuk fått kontakt med så många fina föräldrar till barn med ep, fina underbara människor som jag aldrig skulle träffat annars. Det är en trygghet att inte känna sig ensam. Häromdagen fick jag ytterligare kontakter med nya föräldrar till barn i samma ålder som Linn och de barnen har precis samma akuta anfall som Linn. När jag läser deras bloggar är det som att läsa mina egna skrivna ord. Skrämmande och lugnande på samma gång.
Det finns så många barn som har det jobbigt med sin ep och tillsammans får vi stötta varandra!
Nu ska jag väcka mina grabbar, efter att varit uppe med skrutt sedan tiiiiidig morgon. Cape Diem :) Och fånga dagen är precis vad vi ska göra!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hade precis samma känsla när jag gjorde våran ansökan. Det var tufft och väldigt utlämnande.

Kram

2012-05-30 @ 09:44:55
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se/
Postat av: Ann Andersson

Kramar till dig vännen ... <3 <3 <3

2012-05-30 @ 16:33:01
URL: http://ketogenmat.webblogg.se/
Postat av: Marie,Grace mamma

Hejsan,på er var ett tag sen jag skrev men vi följer er här på bloggen.Vi har haft några tuffa veckor med nya utredningar och svar som int gick vår väg.Hoppas ni har det gott så kanske vi kan ta en lite date med våra prinsessor.Kramar Marie och Grace

2012-05-30 @ 16:45:57
Postat av: camilla

Hej!! Förstår vad du menar!!!

När fick lönn våtdbidrag flesta gången.



Kramar

2012-05-30 @ 21:13:17
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/flersamhet
Postat av: GABYSWEDEN - SWΔG

galet cool design! har du gjort den själv? :)

2012-05-30 @ 21:37:46
URL: http://gabysweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!