Klagar lite, men det är MIN BLOGG!

Återigen har ett anfall kommit i vägen och en vaccination uteblev. Blir så trött på det! Kan ju knappt vistas ute med henne känns det som då det skrivs på facebook och instagram om vattkoppor som ploppar upp överallt.. Och inte håller de sig hemma med barnen heller!
 
Jag vet att de med vanligt sjuka barn inte tänker samma som vi med kroniskt sjuka barn, men hallå!! Vattkoppor smittar hur lätt som helst och för vissa kan detta virus vara farligt! Där ibland min dotter!!
 
Jag försöker verkligen vara positiv men det är svårt många gånger.
 
*åhh, vi har vabbat i fyra veckor nu. Det går bara runt. vi måste bli friska nu, måste resa bort. Det är vad vi behöver som familj*
 
Detta läste jag på facebook igår och det gör ont! Visst, ni har vabbat i fyra veckor och det ÄR jobbigt. Men era barn blir friska! Jag har vabbat i två år nu!! Plus en stor del av min föräldra ledighet. Min dotter blir inte frisk!!!
 
Jag vet att det inte går att jämföra men jag säger som en annan klok mamma skrev i sin blogg:
Öppna ögonen och få lite perspektiv på livet....!
 
Tove ringde mig och vi ökar Frisiumet på kvällen för att se om det hjälper. Hon vill också att vi försöker få till vaccinationen innan helgen då det ÄR MYCKET FARLIGARE FÖR MIN DOTTER ATT FÅ VATTKOPPOR ÄN ATT TA VACCINET!!!!!
 
Jag avskyr inte sjukdomen, för hur kan jag avsky något som formar vår vardag? Jag försöker så gott jag kan lära mig att leva med den. Men det är svårt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Vännen vad jag känner med dig och du har all rätt att klaga... att vabba för de "vanliga" barnsjukdomarna är inget mot det du har hela tiden. Du har din prinsessa som kämpar och sprider glädje omkring sig... och du är en underbar mamma som har rätt att känna det du känner. Kramar, styrka och lycka min vän. ♥♥♥

2013-02-20 @ 12:11:36
Postat av: Malin

Vad säger man, vilken lycka att "bara"behöva vabba fyra veckor. Ibörjan av våran resa snittade vi runt 120 dagar per år + alla semester även sparad för att få runt allt.
Håller tummarna för att ni får till vaccinationen så fort som möjligt. Hoppas också att folk runt omkring kan börja vissa hänsyn, genom att hålla sina sjuka "monster" hemma.

2013-02-20 @ 13:38:41
URL: http://barnmedepilepsi.blogg.se
Postat av: Christina

Gnäll på! Du har all rätt i världen att göra det! Och jag håller med dig om att sjuka barn inte ska vara ute bland andra barn, det finns alldeles för många runt omkring oss som behöver skyddas.
Jag håller tummarna för att det blir vaccination under veckan! <3

2013-02-20 @ 17:12:47
Postat av: Madeleine (Isa)

Klart du har rätt att gnälla! Tänker på er. Kram

2013-02-21 @ 06:22:03
Postat av: Lisa

Gnäll gnäll gnäll!! Helt rätt, om det inte kommer ut så kommer det växa ännu större.
Massa kramar!

2013-02-22 @ 06:15:22
Postat av: Sandra

Åh, vad jag känner igen mig. Jag känner likadant. Och vill bara skrika. Jag känner att jag isolerar mig och stänger av för jag orkar inte ta del av andras "vardagsproblem" just nu.

Jag hoppas verkligen att ni får till vaccinationen och att Frisiumhöjningen hjälper till att få ordning på anfallen. Lilla fina Linn, önskar dig och din familj lugn och ro.
Många kramar till er <3

2013-02-24 @ 23:37:40
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för att du bloggar om min status, efter 6 månader med aggressiva eksem på min bebis ville vi åka iväg när min pappa fyllde 70 år. Det var inte för att förolämpa din familj, jag håller med skaffa perspektiv!

Svar: Paula! Vad ledsen du gör mig!!! Sitter med ett stort frågetecken just nu. Så ledsen att du tagit åt dig på något som inte var riktat mot dig!? Jag VET att ni haft det tufft med eksem och jag unnar ALLA att resa, sola och bada och allt annat du skriver om. Jag läser om statusar där folk reser, vill komma bort, behöver egentid mm Sådant som jag längtar efter! Om du tog det personligt så är jag ledsen för det. Jag är extremt svartsjuk på alla som kan leva ett vanligt liv. Vi sitter inlåsta i en lgh. Vi kan inte ens åka till sommarstället. Linn är svårt sjuk, livshotande. Vore konstigt om jag inte blev bitter och avundsjuk emellanåt.
Jenny

2013-07-14 @ 10:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!