Semester.

Överallt läser jag ordet semester nu. Vart jag än tittar. Facebook och instagram. Kommer inte ens ihåg känslan inför semester. Fyra år sedan jag sist gick på semester. 
 
Denna tid är jobbig. Alla har så många planer, gör så mycket. Och alla verkar så lyckliga. Eller är det bara en fasad?
 
Förhoppningsvis kommer vi iväg till landet i sommar. Mejlade Tove men fick inte riktigt det svar jag velat ha. "Jag tror ni vågar åka. Jag kan meddela Näl att ni finns i närheten under dessa veckor"
 
Självklart jan hon inte säga, åk! Det finns inga säkra kort inom Dravet. 
 
Prickarna på Linn är kvar och hon verkar ha ont av dem. Hon visar det genom att bita och riva oss andra mycket. Efter samtal med neurolog sänker vi tillbaka Diacomit till den dosen som var innan prickarna kom. Diacomit är lurig på det sättet att den förstärker alla övriga mediciner i kroppen. Vilken är det hon reagerar på? 
 
Hon haltar fortfarande på foten. Lilla tjejen, undrar hur ont det gör egentligen <3
 
Nästa vecka har Linn MR röntgen i narkos. Ytterligare en sak som förstärker att Linn är sjuk alla dagar året runt. Finns ingen semester knapp där ;)
 
Nä, njut ni alla som har möjlighet till det! 
Kram

Kommentarer
Postat av: Ann

Kramar och tankar. Och vet du Jenny jag tror mycket är fasad ... känner med dig och ordet semester i den bemärkelsen att vara ledig från vardagen det finns inte när man lever med ett barn med funktionshinder. Kram ♥♥♥

Svar: Håller med... Kramar och ses på söndag ❤
Jenny

2013-07-05 @ 19:05:50
Postat av: Lena Sundqvist

Jenny, jag tror att många statusuppdateringar som är så där klämkäcka egentligen döljer ett skrik om att allt är åt h***** men å andra sidan vem orkar läsa om allt elände?? Vi ska på "semester" men som för alla oss andra i samma situation så blir det inte semester i svensson ordalag med vila och slappa dagar, vi tar ju aldrig semester från Abbe (eller de andra barnen) och då blir semestern på deras villkor men lika väl efterlängtad. Klart att ni kommer att ha en underbar vistelse och Linn får vara pigg och anfallsfri... något annat kan vi inte ens fundera över <3 <3 <3

2013-07-06 @ 16:58:57
URL: http://korpoga.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!