Från total lycka till extrem oro på nolltid.

Vi har haft en fantastisk helg i vår nya stuga. Vi har verkligen tagit ett bra beslut i att köpa den! Altan räcke är ett stort prio att bygga. Allt för att förhindra att Linn skadar sig.

Vi åkte hem tidigt i söndags för att gå på Liseberg. Diana skulle för första gången passa Linn. Och det var första gången för oss som vi var tillsammans med bara killarna. Kvalitetstid.

Det dröjde inte mer än två timmar innan det första samtalet om anfall på Linn kom. Ambulans kom och tittade till henne men åkte utan Linn. 

Diana kände sig trygg att fortsätta sitta barnvakt så vi beslöt oss för att stanna på Liseberg. Men det kändes inget roligt.

Kort därefter kom nästa anfall. Det varade längre dessutom. Och efter misstänkt temphöjning fick ambulansen ta med sig Linn och vi fick möta upp på sjukhuset. 

Det känns elakt. Att så fort vi tar oss för något så visar Dravet sin onda sida....

Eftermiddagen och kvällen på sjukhuset blev riktigt jobbig för Linn. Hon krampade ofta och han aldrig återhämta sig mellan anfallen.




  Vi tror nu, i efterhand att hon hade statusanfall men att själva kramperna kom och gick. 

Hon fick en rejäl dos midazolam efter sin tolfte TK kramp.

Efter det lugnade det sig. Vi fick också ner febern då. 




Hon sov några timmar till för att sedan pigga på sig och vara vaken precis hela natten. Det känns i dag.

Vi har nyss kommit hem. Feberfri och pigg. Alla prover var bra. Inga tecken på infektion. Men feber är inte bra....

Jag var riktigt orolig och rädd igår kväll. Var rädd för det värsta. 

Alla gånger Linn har legat i respirator. Då har jag inte vetat hur farliga hennes anfall kan vara... 






Kommentarer
Postat av: Diana

Så glad att hon är hemma och mår bra igen! Det blev verkligen en tuff första "passning" med två anfall och ambulansfärd. Men nu vet jag garananterat att jag klarar av oron och stressen som kommer i samband med anfall. Glad för er skull att ni hann ha kvalitetstid med pojkarna några timmar iallafall. Fruktansvärt att lite feber kan få så förödande konsekvenser 😢. Men huvudsaken är att hon är hemma och mår bra nu 😊! Underbara fina lilla kämpen 💜Linn💜.

2013-09-16 @ 18:01:49
Postat av: Nina

Det är så elakt *dravet* mot er skatt!
En stor eloge till Diana som hanterade det hela så bra. Skönt att ni är hemma igen. Nu måste hon få lugna dagar igen lilla sötnosen. Kram till er

2013-09-16 @ 20:24:56
Postat av: Sandra

Det är så värdefullt att ha människor kring sig att lita på - som vågar och vill. 💜 Fint att ni kunde komma iväg och hann njuta en liten stund iallafall.

Det skär i hjärtat för vad Dravet ställer till med. Som en ångvält, så hänsynslös. Hela livet omkulkastas gång på gång. Fina lilla Linn, sån kämpe. Och Ni med. 💜

Stora kramar

2013-09-17 @ 02:07:51
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Ann

Massa massa kramar vännen och underbart med vänner omkring er som finns för er. Lycka att ni är hemma igen . Kramar ♡♡♡

2013-09-17 @ 18:29:19
Postat av: Helena Krvavac

Hej Jenny min vän! Vill bara säga att jag saknar dig som väninna, Fick vetskap från Linda Tjernström/gustavsson att du fått en underbar o söt liten Linn , vi pratades vid igår o hon gav mig din bloggsida jag läste o grät omvartannat men ser att du har en inre styrka o hoppas att lilla Linn skall bli bättre det hoppas jag av hela mitt Hjärta:)/kram Helena andreasson / krvavac Hör gärna av dig! Skulle bli jätteglad!

Svar: Helena, min vän. Tänker ofta på dig/er Så tråkigt att kontakten bröts. Mitt fel. Jag orkade inte när Linn blev sjuk. Men jag tar mer än gärna upp kontakten med dig igen!! Blir så glad över att läsa din kommentar! Tusen miljoner kramar!!
Jenny

2013-10-31 @ 20:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!