Dravet Syndrome Awereness Day

Idag är en viktig dag. För första gången finns en alldeles speciell dag för dravets syndrom. I hela världen uppmärksammas syndromet på olika sätt. 

På olika sjukhus i vårat land finns en utställning på 12 av våra superhjältar. Målade av Tina Hildesjö Persson. 



Så här ser det ut på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg.

Vi behöver hjälp att sprida kunskap om syndromet. 2014 har tre barn fått sina änglavingar. 

Alla kämpar dagligen. Hela familjer blir påverkade och många runt om.

Köp en fjäril
Köp ett keep fighting armband
Bli medlem i vår förening
Sprid kunskap
Prata om syndromet
Bär lila

Tack <3 

Kontakta mig gärna om hur du går tillväga för att antingen köpa armband eller fjäril. Eller bli medlem.




Kommentarer
Postat av: Marie och Grace

Var och tittade idag ,jättefint!Kram

2014-06-23 @ 17:38:59
Postat av: Johanna Prim

Hej. Hittade hit till din blogg och kan inte riktigt sluta läsa.
Min älskade systerson Morris, 2 år, har ganska nyligen fått diagnosen Dravets syndrom.
Jag tror hela vår familj är i chock och vill göra allt vi kan för att hjälpa, stödja och sprida. Jag och min syster har pratat om att starta någon slags insamling och vill väldigt gärna göra något för detta.
Hur går man tillväga för att köpa en fjäril, ett armband och bli medlem?
Tusen frågor och väldigt få svar….
Världens största styrkekram,
Johanna

Svar: Tack för din kommentar. Jag mejlar dig <3
Kram
Jenny

2014-08-27 @ 19:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!